Cresterea cu 8,7% a valorii exporturilor a venit in urma vanzarilor de sampanie (crestere de 12%) si coniac (crestere de 20%) precum si evolutiilor favorabile ale cursului de schimb ca urmare a deprecierii monedei euro.  

Rezultatul spectaculos este "echivalent cu vanzarea a 126 de avioane de pasageri Airbus", potrivit presedintelui Federatiei exportatorilor francezi de vinuri si bauturi spirtoase, Christophe Navarre. Iar asta ii va permite  sa revina pe locul al doilea in ceea ce priveste sectoarele economiei franceze cu cele mai mari excedente ale balantei comerciale, dupa aeronautica.  

In schimb, volumul exporturilor de vinuri si bauturi spirtoase a scazut cu 3,6% pana la 188 milioane lazi, in special in cazul vinurilor.

"Sampania, coniacul, vinurile de Bordeaux si cele de Bourgogne (Burgundia n.r.) sunt responsabile pentru 67% din valoarea exporturilor insa pentru doar 28% din volumul exporturilor", a precizat Navarre.  

Exporturile spre China au crescut anul trecut cu 23%, iar impreuna piata americana si cea chineza au fost responsabile pentru 75% din cresterea exporturilor de vinuri si bauturi spirtoase franceze, in conditiile in care pietele emergente, in special cele din Asia, sunt interesate mai ales de vinuri cu preturi scazute, un segment pe care Franta sufera de pe urma concurentei venite din partea vinurilor din Chile si Australia.