Cu peste 6.000 de metri patrati de spatiu comercial inchiriabil, metroul este un concurent redutabil pentru mall-urile din Bucuresti, in conditiile in care prin subteran trec, in fiecare zi, peste 600.000 de calatori, potentiali clienti. Prin comparatie: toate centrele comerciale din Bucuresti atrag, intr-o zi ploioasa, cel mult 500.000 de vizitatori.

De altfel, in prezent, metroul arata ca o piata libera de orice fel de reguli, spune directorul Metrorex. Langa tarabele cu legume, fructe si pateuri se afla cele cu parfumuri sau lenjerie intima. Pentru a-si multimi toti viitorii clienti, Metrorex a comandat un studiu amanuntit, care trebuie sa identifice tipurile de cumparatori din subteran si banii pe care sunt dispusi sa-i cheltuiasca.

Deocamdata, doua lanturi mari de hipermarketuri sunt de acord sa se extinda la metrou. Pana sa puna pe picioare proiectul, sefii Metrorex spun ca trebuie sa rupa contractele care prevad ca sindicatele administreaza spatiile comerciale. Acestea din urma sunt valabile inca trei ani, se apara sindicalistii, care au anuntat ca au cerut avocatilor sa se ocupe de aceasta situatie.

Pentru inchirierea spatiilor din subteran, Metrorex incaseaza anual 180.000 de euro, iar sindicatele peste 500.00 de euro.