Apple nu a oferit detalii legate de preţul tranzacţiei. Anterior, însă, publicația TechCrunch a apreciat că preţul tranzacţiei este de aproximativ 400 de milioane de dolari, mult mai puţin decât cea de un miliard de dolari la cât era evaluat recent Shazam.

Producătorul telefoanelor iPhone a subliniat însă că Shazam se va "potrivi perfect" cu serviciul său de muzică Apple Music, ajutând utilizatorii să descopere noi melodii. Apple Music are în prezent 27 de milioane de utilizatori şi concurează direct cu Spotify Ltd, care are 60 de milioane de utilizatori.

"Shazam este utilizată de sute de milioane de persoane din întreaga lume, de pe multiple platforme. Avem planuri interesante pentru viitor şi aşteptăm să le combinăm cu Shazam", a declarat purtătorul de cuvânt de la Apple, Tom Neumayr.

Aplicaţia Shazam este disponibilă şi pe dispozitivele care utilizează sistemul de operare Android însă Apple nu a spus dacă va continua să ofere şi versiunea pentru Android. La începutul acestui an, Shazam a încetat să mai ofere suport pentru versiunea aplicaţiei sale pentru Windows PC.

Analiştii apreciază că tranzacţia ar afecta concurenţa, deoarece Shazam nu-şi va mai trimite clienţii la firmele rivale Spotify şi Google Play Music. Acordul ar ajuta serviciul Apple Music să câştige teren în faţa Spotify, utilizatorii putând să găsească mai uşor cântecele şi să le adauge la playlist.