Sony a lansat mini-discurile in 1992. Acestea erau capabile sa stocheze pana la 80 de minute de muzica si puteau inregistra, fiind preferate atat dischetelor, cat si CD-urilor.   Aparatele au avut succes in special in randul inginerilor de sunet si jurnalistilor, pentru ca le dadea acestora posibilitata sa inregistreze melodii sau interviuri, intr-o perioada in care nu existau alternative pe aceasta piata, noteaza site-ul de IT Ars Technica.  

Inceputurile nu au fost insa incununate de succes, in primul an Sony reusind sa vanda numai 50.000 de unitati. Problema era ca aparatele costau destul de mult, aproximativ 750 de dolari, iar utilizatorii aveau sa descopere ca melodiile se stergeau cu usurinta, atunci cand aparatul se afla in apropierea unor magneti.  

Odata cu aparitia iPod-ului de la Apple, in octombrie 2001, vanzarile de mini-discuri si casete au scazut cu 70%.  

Stirea retragerii de pe piata a mini-discurilor a fost data publicitatii intr-o conferinta de presa care anunta lansarea unei noi console Playstation a companiei nipone.