Locul de intalnire al demonstrantilor nu a fost inca stabilit, a declarat Steve McNamara, secretar general al Asociatiei Soferilor de Taxi Licentiati, transmite Bloomberg, preluata de Mediafax.

El a aratat ca soferii care folosesc Uber pot transporta pasageri fara sa respecte aceleasi reguli ca alte servicii de profil, beneficiind astfel de un avantaj incorect.

Controversata aplicatie, care ajuta soferii privati si profesionisti sa efectueze curse particulare de transport contra cost, a fost contestata de soferii de taxi din mai multe tari unde soferii platesc taxe ridicate pentru licente si autorizatii.

"Tot ceea ce spunem este ca daca vrei sa vii la Londra si sa iti desfasori afacerea trebuie sa ne respecti legile. Este vorba de bunul simt englezesc al fair play-ului. Nu este cricket", a spus McNamara.

Uber sustine ca detine licenta necesara pentru angajarea de masini private in Londra si ca respecta toate reglementarile autoritatii de transport in capitala britanica.

Un purtator de cuvand al autoritatii a declarat ca investigheaza modelul de afaceri al companiei americane, dar ca nu a gasit vreo dovada care sa sugereze ca Uber nu ar avea dreptul sa detina licenta.

Uber se promoveaza drept un mijloc prin care soferii pot incepe propria lor afacere, prin prezentarea pe pagina de Internet a companiei a profilurilor acestora. Printre acestia se afla un student care foloseste aplicatia pentru a lucra in weekend, o mama singura care a inceput propria afacere si un barbat care a renuntat la slujba pentru a transporta pasageri in San Francisco.

Aplicatia atrage persoane din afara sectorului conducatorilor auto profesionisti, spre deosebire de aplicatii similare precum Hailo, care recruteaza doar soferi de taxi.

La Berlin, asociatia taximetristilor a sustinut ca Uber afecteaza concurenta prin incalcarea regulilor care obliga soferii de limuzine sa revina la baza dupa ce au transportat clientii. In aprilie, un tribunal a interzis serviciile de taxi care utilizeaza aplicatia Uber, dar masura nu a fost pusa in aplicare.

In Franta, presedintele Francois Hollande a incercat sa impuna o intarziere de 15 minute a serviciilor Uber si ale altor operatori de acest tip, dar masura a fost respinsa in februarie de Curtea Constitutionala.

Soferii parizieni au blocat in februarie traficul catre aeroporturi, pentru a contesta serviciile de transport cu masini private de tipul Uber, care nu sunt obligate sa cumpere licente de taxi, al caror cost se ridica la peste 200.000 de euro.

"Pentru mine, a convinge 10.000 de oameni sa renunte la o zi de munca arata cat de puternice sunt opiniile lor. Nu este un pericol comercial pentru noi, dar este vorba de fair play", a spus McNamara, a carui organizatie reuneste aproape jumatate din cele 24.000 de taxiuri negre londoneze.

McNamara a explicat ca vehiculele private nu sunt obligate sa detina aparate de taxare, intrucat sunt angajate in avans si pot percepe un tarif inainte de efectuarea serviciului. Soferii Uber nu au intotdeauna licenta de operare, ceea ce inseamna ca nu incaseaza banii direct de la clienti, a adaugat el.

Un purtator de cuvant al Uber a aratat ca aplicatia ajuta atat soferii, cat si pe clientii acestora. Compania americana este criticata si in Statele Unite.

"Astfel de aplicatii incurajeaza soferii neprofesionisti sa isi foloseasca vehiculele personale pentru a transporta clienti contra-cost, risc neacoperit de asigurarea auto personala", a declarat luna trecuta comisarul Dave Jones, din Departamentul de Asigurari al Californiei.

Uber a precizat ca in prezent ofera servicii de asigurare pentru transporturi comerciale, precum si pentru soferii neasigurati sau cu asigurari insuficiente.

Compania a atras anul trecut finantare din partea diviziei de investitii a Google si a fondului de investitii TPG Capital, operatiune in care compania a fost evaluata la 3,5 miliarde de dolari.