Segolene Royal a dat asigurari ca in timpul verificarilor nu s-au descoperit dispozitive de trucare a emisiilor, iar "actionarii si angajatii Renault trebuie sa fie linistiti".

In urma scandalului Volkswagen, autoritatile din diverse state au inceput sa verifice producatorii auto si sa inaspreasca reglementarile privind nivelul emisiilor, ceea ce, considera unii analisti, ar putea afecta intreaga industrie a vehiculelor diesel, o piata cheie a Renault.

La Bursa de la Paris, actiunile Renault inregistrau joi un declin de 22% si au inchis in scadere cu 10,3%, la 77,75 euro, compania a pierdut cinci miliarde de euro din capitalizarea de piata. A fost cea mai slaba zi pentru actiunile Renault de cand compania a fost pentru prima data listata, in 1994, arata datele Reuters.  

"Este greu de crezut ca doar VW a utilizat softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel", a avertizat Ion-Marc Valahu, manager de fond la Clairinvest, care a anuntat ca a vandut actiunile detinute la producatorii auto europeni.  

O comisie independenta avand mandatul Guvernului de la Paris testeaza nivelul emisiilor a 100 de vehicule produse de companii franceze, 25 de modele fiind de la Renault. La sfarsitul lunii decembrie, patru vehicule Renault din cele 11 testate in total nu aveau dispozitive de tipul celor gasite la motoarele trucate de la Volkswagen, a anuntat compania franceza.

Un membru al comisiei, Denis Baupin, a afirmat ca saptamana viitoare Renault va prezenta modul in care va remedia vehiculele unde s-au gasit depasiri ale limitei de emisii.  

"Testele efectuate asupra vehiculelor Renault au aratat clar anomalii si nu din intamplare investigatorii au decis sa perchezitioneze compania", a afirmat Baupin pentru Reuters.  

Daimler a anuntat joi ca motoarele diesel pe care le furnizeaza Renault pentru brandul sau Mercedes-Benz nu contin dispozitive care sa falsifice emisiile poluante. O organizatie de mediu germana informa, in noiembrie 2015, ca modelul Espace depaseste de 25 de ori limitele legale, dar Renault a contestat rezultatele studiului. 

Renault a confirmat ca au fost efectuate perchezitii la uzinele sale, dar a subliniat ca nu a fost identificat niciun dispozitiv care sa falsifice emisiile poluante ale motoarelor sale diesel, informeaza AFP.  

Degringolada titlurilor Renault l-a afectat si pe rivalul PSA Peugeot Citroen, ale carui actiuni au inregistrat o scadere de peste 7%.  

Separat, constructorul auto francez PSA Peugeot Citroën a anuntat joi ca nu a facut obiectul unor perchezitii dupa scandalul motoarelor trucate de la Volkswagen, adaugand ca testele efectuate de autoritatile franceze asupra modelelor sale nu au aratat nicio anomalie.  

De asemenea, actiunile Fiat Chrysler Automobiles au inregistrat joi o scadere de peste 10% la Bursa de la Milano, dupa ce portalul Automotive News a acuzat constructorul italo-american ca a falsificat cifrele de vanzari din SUA. 

La ora 12.05, joi, actiunile Renault erau in picaj cu 15,24% pana la 73,45 euro, cea mai mare scadere inregistrata de o actiune inclusa in indicele CAC 40.

"Actiunile au scazut dupa publicarea de catre AFP a unor informatii referitoare la efectuarea unor perchezitii la sediul Renault cu privire la testele de emisii poluante. Se pare ca au fost sechestrare unele calculatoare", a declarat un trader de la Paris.

Perchezitiile vin dupa ce anul trecut Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.  

Dacia a fost preluata de Renault in 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.