La Bursa de la Frankfurt, actiunile VW au scazut cu 8%, la 102,05 euro. De la inceputul scandalului emisiilor, in 18 octombrie, VW a pierdut aproape 24 miliarde de euro din capitalizarea bursiera.  

Marti, VW a recunoscut ca a subestimat consumul de combustibil la aproximativ 800.000 de masini vandute in special in Europa, iar actionarul sau majoritar, Porsche Automobil Holding SE, a avertizat ca aceste descoperiri ar putea afecta si mai mult rezultatele financiare.

Cele mai recente revelatii privind economia de combustibil si nivelul emisiilor de dioxid de carbon, care, conform VW, reprezinta un risc economic evaluat la aproximativ 2 miliarde de euro, au adancit criza cu care se confrunta grupul german.  

Luni, noi acuzatii au fost lansate de Agentia pentru Protectia Mediului din SUA, conform carora grupul german ar fi instalat softul care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale la 10.000 de vehicule cu motoare de trei litri si sase cilindri, ale brandurilor VW, Audi si Porsche, vandute incepand din 2014 pe piata americana.

Pe sosele, emisiile de oxid de azot pot fi de noua ori mai ridicate decat limita legala, a anuntat luni EPA.

Printre modelele amintite de EPA se afla sedanul Audi A6, A7, A8, SUV-ul Audi Q5, VW Touareg si Porsche Cayenne.

Porsche a oprit comercializarea modelului diesel Cayenne in America de Nord.

"Lucram intens pentru a rezolva problema cat mai rapid", anunta Porsche.

Porsche, care luna trecuta si-a redus estimarile privind rezultatele financiare din cauza scandalului, a anuntat ca isi mentine actuala prognoza pentru un profit inainte de taxe intre 0,8 - 1,8 miliarde euro. Dar compania a avertizat ca estimarea ar putea fi modificata in functie de evolutiile din scandalul emisiilor.  

Un purtator de cuvant al VW a anuntat ca cele aproximativ 800.000 de masini la care a fost subestimat consumul de combustibil fac parte din brandurile Volkswagen (Polo, Golf si Passat), Audi ( A1 si A3), Skoda Octavia, Seat Ibiza si Seat Leon. Majoritatea vehiculelor afectate au motoare diesel TDI pe benzina de 1,4, 1,6 si doi litri.

Singurul motor pe benzina este de 1,4 litri, dar numarul vehiculelor afectate este foarte limitat, a explicat purtatorul de cuvant.  

Costurile totale cu care se confrunta VW din cauza scandalului emisiilor au ajuns probabil la aproximativ 13,2 miliarde de euro, a estimat analistul Jose Asumendi de la JPMorgan Chase & Co.  

"Chiar de la inceput am facut presiuni pentru o clarificare implacabila si cuprinzatoare a evenimentelor. Nimeni si nimic nu ne va opri. Este un proces dureros dar este singura noastra alternativa", a afirmat directorul general Matthias Mueller.  

Reprezentantii VW au recunoscut luna trecuta ca au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor si au anuntat ca 11 milioane de vehicule diesel cu motoare de patru cilindri vandute in intreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.