Acesta este un pas gigant pe care Ford il face, in conditiile in care aluminiul – cunoscut mai degraba de la cutiile de bere, poate fi la fel de dur ca otelul si conduce la consum mai mic de combustibil, scrie CNN Money.

Principalul furnizor de aluminiu al Ford este Novelis, o subsidiara a conglomeratului indian Aditya Birla Group, cu sediul in Atlanta.

Coincidenta sau nu, directorul executiv al Novelis este nimeni altul decat Phil Martens, fostul vice-presedinte al Ford, responsabil cu dezvoltarea de produse noi, care a lucrat si la divizia de pickup-uri. Martens a parasit compania in 2005.

Din cauza reglementarilor din ce in ce mai drastice referitoare la reducerea consumului de carburanti, autovehiculele vor trebui sa joace un “triplu rol”, a spus Martens intr-un interviu.

“In primul rand trebuie sa fie mai usoare, in al doilea rand trebuie sa fie mai puternice si in al treilea rand trebuie sa pastreze toate caracteristicile anterioare ale produsului”, a explicat seful Novelis.

Martens a mai spus ca Novelis va furniza mai mult de jumatate din cele 400 de kg de metal folosite de Ford pentru un autovehicul pickup. Acesta va fi produs la o uzina din Oswego, New York.

Potrivit oficialilor Ford, inlocuirea otelului cu aluminiu va reduce greutatea fiecarei masini cu aproximativ 300 kg. “Vor fi si alti furnizori de aluminiu pentru Ford, noi vom asigura materia prima pentru caroserie”, a mai spus Martens.

El a amintit si faptul ca, in perioada in care lucra pentru producatorul auto, Ford a construit un model – Ford Taurus, in totalitate din aluminiu. De asemenea, atunci cand Ford detinea brandul de lux Jaguar, modelul XJ din 2003, a fost facut tot din aluminiu. In prezent, materia prima de la Novalis este folosita la construirea Range Rover.

In mod evident, producatorii de otel nu sunt foarte fericiti de decizia Ford, mai ales ca si General Motors si Fiat cocheteaza cu aceasta idee. Institutul pentru dezvoltarea pietei otelului, un grup de cercetare infiintat de jucatorii din domeniu, sustin insa ca cele doua metale vor fi folosite in continuare impreuna la fabricarea masinilor.

Martens nu a precizat si cand va incepe Ford productia de masini cu caroseria din aluminiu. “Va pot spune cu siguranta ca, la felul in care lucreaza marile companii, nu exista niciun motiv sa credem ca Ford nu va lua aceasta decizia foarte curand”, a mai spus seful Novelis.