Topurile de vanzari spun ca BMW este departe. Vin sarbatorile insa si ofertele pot schimba liderul. BMW a crescut cu 6% in noiembrie (Vs. nov 2013) si a ajuns la 1.630.000 de masini vandute in primele 11 luni din 2014. Luna trecuta, BMW a vandut 159.000 de masini. Europa si China au cumparat cel mai mult.

Audi a vandut “doar” 146.000 de masini, cu 11% mai mult decat in noiembrie 2013 si cu 13.000 unitati mai putin decat BMW. Audi a vandut 1.590.000 de masini in perioada ian - dec 2014. Asta inseamna cu 40.000 de unitati mai putin decat totalul BMW.

Mercedes a crescut cel mai mult in noiembrie, cu 13% comparativ cu nov 2013, insa volumul (150.000 masini) este inca mai mic decat cel pe care l-a reusit BMW (159.000).

In primele 11 luni ale anului, cea mai cunoscuta marca din lume a livrat 1.490.000 de masini noi. Cu 100.000 de bucati sub Audi si cu 140.000 sub BMW – adica aproape o luna “pierduta” daca facem o medie a vanzarilor lunare pe care le au Audi sau BMW.

Topul arata astfel: BMW, Audi, Mercedes. Daca Mercedes e prea departe ca sa mai urce un loc, Audi se poate bate la locul I in topul vanzarilor premium pe 2014.

In 2013, BMW a fost al noulea an la rand pe locul I la vanzari in clasa premium. A vandut 1.66 mil. masini in 12 luni. Cu Mini Si Rolls Royce, BMW a ajuns la aproape 2 mil. de masini noi cumparate in 2013. Seria 3 si X1 au fost modelele care au crescut mult cererea.

Tot in 2013, diferenta dintre BMW si Audi a fost de 80.000 de masini, iar intre BMW si Mercedes de 193.000. BMW nu sta insa foarte linistita acolo sus pentru ca ecartul dintre ea si concurenta Audi-Mercedes scade de la un an la altul. Cu cateva zeci de mii, dar conteaza atat timp cat diferenta se contabilizeaza tot in zeci de mii.

Mercedes urca spre BMW mai bine decat Audi, insa si are mai mult de recuperat. 2015 va fi probabil tot anul BMW dupa cum arata volumele in ultimii ani. Din 2016 s-ar putea schimba insa lucrurile daca Audi creste in acelasi ritm sau daca Mercedes inventeaza o masina sau o strategie spectaculoasa.

Mercedes B Klasse Electric Drive ar putea fi una din masinile care sa castige intr-o lupta electrica directa cu BMW i3. Din segmentul electric, Mercedes ar mai putea castiga cateva mii, poate chiar zeci de mii de masini in 2-3 ani. i3 si B Klasse ED au preturi similare, insa i3 este o masinuta strict de oras.  

Sursa foto: auto2014.com