Compania germana a vandut luna trecuta 197.480 vehicule Mini, BMW si Rolls-Royce pe plan global. Vanzarile MINI au scazut cu 8,5%, la 26.392 unitati, in timp ce brandul BMW a raportat un avans de 6,3%, la 164.915 vehicule.  

Si in perioada ianuarie - noiembrie 2015 grupul german a raportat vanzari record, de 2.033.948 vehicule, un avans de 6,9% comparativ cu primele 11 luni din 2014.

Este pentru prima data cand brandul BMW a vandut peste doua milioane de vehicule pana in acest moment al anului.

Brandul BMW a raportat un avans de 5,6% in noiembrie, la 167.853 unitati, in timp ce in primele 11 luni din acest an livrarile au urcat cu 5,8%, la 1.728.553 vehicule.  

"Avansul solid al vanzarilor din acest an reflecta numarul mare de produse noi lansate pe piata. Clientii au raspuns pozitiv la modelele BMW 2 Series Active Tourer, BMW X6 si BMW i3, ceea ce a sprijinit livrarile companiei", a afirmat Ian Robertson, director de vanzari si marketing.  

Si in acest an, grupul BMW se asteapta la majorarea vanzarilor, dupa ce, in 2014, acestea au urcat cu 7,9%, la 2,1 milioane de vehicule. Brandul BMW a vandut un numar record de automobile anul trecut - 1,81 milioane - pe fondul cresterii cererii pentru SUV-ul X5, cu 37%, si a majorarii livrarilor in Europa, cu 6,4%.  

In 2014, rivala Audi a vandut 1,74 milioane de vehicule, iar Mercedes-Benz a livrat 1,65 milioane de unitati.  

Conform estimarilor IHS Automotive, in 2020, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule, fata de 2,1 milioane pentru Audi si 1,95 milioane pentru Mercedes.  

Industria auto reprezinta un element de baza al economiei Germaniei, concentrata pe export, ajutand la reducerea ratei somajului la doar 5%, in timp ce zona euro se confrunta cu un nivel ridicat, de 11,4%.