Uber este unul din cele mai controversate business-uri moderne. Se activeaza si se opereaza prin aplicatii instalate pe telefonul mobil sau pe tableta. Teoretic, oricine poate fi sofer intr-un sistem de ride sharing (ex: 4inmasina.ro).

Guvernele si autoritatile din mai multe tari, precum Spania, Germania, Olanda si chiar si in State, vezi New York, l-au interzis. In primul rand pentru ca nu sunt percepute taxe si impozite, fiind un sistem in care soferii primesc banii printr-un cont Uber, in al doilea rand pentru ca nu exista garantie pentru siguranta pasagerilor.

Afacerea a inceput in 2009 si a explodat in sase ani. Acum valoreaza 40 de miliarde de dolari si are investitori si din Sillicon Valey. Mai mult, Uber a devenit o companie atat de puternica incat a inceput studiul si dezvoltarea unor masini autonome. Asa cum face si Google.

Iar Google s-a gandit, pe partea ei, sa-si dezvolte un sistem de ride sharing gen Uber. Aici e paradoxul, pentru ca Uber foloseste Google Maps, iar Google chiar a investit 260 mil.$ in Uber, in toamna 2013. Desi sunt doua companii foarte puternice, cu incredere in piata si investitori mari, economistii dau mai multe sanse unui serviciu ride sharing marca Google decat unor masini autonome dezvoltate de Uber. Google lucreaza de foarte mult timp la masinile autonome si face teste in mai multe state din SUA. Pentru un sistem de ride sharing Google e avantajata de propriile harti care sunt cele mai folosite in toata lumea.