De la inceputul anului si pana la sfarsitul lunii aprilie, incasarile din taxa de prima inmatriculare si din timbrul de mediu, care a inlocuit aceasta taxa de la 15 martie, au totalizat 238.650.196 de lei. 

In aceeasi perioada, restituirile de sume reprezentand vechea taxa catre cei care au obtinut hotarari judecatoresti definitive in acest sens au ajuns la 184.130.048 de lei. 

Pentru tot anul 2013, se estimeaza incasari de 700 de milioane de lei din timbrul de mediu si restituiri de aproximativ 400 de milioane de lei, potrivit reprezentantilor AFM. Suma care ar urma sa ajunga la Fondul pentru Mediu din timbru este estimata, tot pentru anul acesta, la 365,2 milioane lei. 

La 15 aprilie, presedintele AFM, Adrian Gearap, declara ca incasarile din taxa auto si timbrul de mediu pe primul trimestru din 2013 se ridicau la 132 de milioane de lei, din care incasarile din timbru erau de aproximativ 65 de milioane de lei. 

In primul trimestru al acestui an, au fost inmatriculate 11.233 de autoturisme noi, cu aproape 20% mai putine decat in perioada similara a anului trecut, insa, in luna aprilie, au fost inmatriculate 5.242 de autoturisme noi, fata de 4.307, in aprilie anul trecut, conform datelor disponibile pe site-ul Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a Politiei Romane.

De la 15 martie, Guvernul a inlocuit taxa auto cu timbrul de mediu, iar noua formula de calcul a condus la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru autoturismele Euro 2, Euro 1 si non-euro, pe principiul ca masinile vechi au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic. 

Timbrul de mediu se plateste o singura data la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere a titlului de proprietate, atat in cazul masinilor noi, cat si al celor second hand, pentru care nu a fost platita fosta taxa auto.