In plus, cei care circula fara aceste asigurari vor fi detectati de camerele de supraveghere si amendati. Iar soferii care vor sa plateasca mai putin trebuie sa accepte sa fie monitorizati prin GPS.

Companiile de asigurari cer acces la baza de date a politiei pentru a afla toate neregulile comise de soferi in trafic. Astfel, vor sa creeze asa-numitul cazier al conducatorului auto in baza caruia va vor vinde polite RCA sau Casco mai scumpe sau mai ieftine.

Soferul agresiv, cu multe incalcari, va da mai multi bani. Cei care vor sa plateasca mai putin pot accepta instalarea pe masini a unor aparate GPS. Cu ajutorul lor, cei care conduc mai atent si nu depasesc viteza vor plati mai putin.

Pentru ca 30% dintre soferi nu au o politia obligatorie, companiile cer si accesul la camerele de supraveghere a rovinietelor. Cei surprinsi in trafic fara RCA vor primi o amenda in plic acasa.

"Propunerile noastre vin ca urmare a situatiei create. Duc la imbunatatirea ratei daunalitatii si respectiv la un comportament cat mai bun al soferilor", a spus Florentina Almajanu, reprezentantul Uniunii Societatilor de Asigurare.

Pe de alta parte, o directiva europeana ii obliga pe asiguratori sa aiba de anul viitor un capital marit, asa ca vor sa-si umple conturile si au marit tarifele, spun reprezentantii service-urilor.

"Aceasta directiva este de fapt cauza pentru care firmele de asigurari au majorat pretul politei RCA. Toti soferii din Romania sunt captivi", spune Cristi Munteanu, reprezentantul Servicelor.

Totusi, companiile de asigurari, transportatorii si ASF au anuntat ca au semnat un acord prin care politele RCA nu se pot scumpi decat cu cel mult 50% anul viitor. Ramane de vazut daca acordul va fi respectat, atata vreme cat asiguratorii nu pot fi penalizati pentru majorari nejustificate.