"Automobilul electric reprezinta unul dintre piloni, nu singurul, dar un pilon al dezvoltarii noastre tehnologice. Continuam sa credem ca va deveni un element major al industriei auto", a spus Carlos Ghosn intr-o conferinta de presa. Seful celor doua grupuri a facut declaratiile la deschiderea salonului auto de la Tokyo.

Vanzarile automobilului electric de oras Leaf, fabricat de Nissan, nu au atins decat 87.000 de unitati la nivel mondial, la aproape trei ani de la lansarea pe piata, chiar daca producatorul japonez sustine ca modelul este cel mai bine vandut la categoria sa.

"Numeroase guverne care s-au angajat sa creeze infrastructura necesara, de incarcare a bateriilor, au fost lente in aceasta privinta, dar fac acest lucru in prezent", a explicat Ghosn.

Renault comercializeaza deja patru modele electrice, intre care masina de oras Zoe. Nissan a lansat autoturismul Leaf si un model utilitar, urmand sa introduca pe piata alte doua modele.

Initial, alianta avea drept obiectiv vanzarea a 1,5 milioane de vehicule electrice pana la sfarsitul anului 2016, dar a fost nevoita sa il amane. "Mentinem obiectivul unor vanzari de 1,5 milioane de vehicule, dar realitatea ne obliga sa amanam indeplinirea acestuia cu doi sau trei ani", a recunoscut Ghosn.

Seful Renault-Nissan anticipeaza insa in continuare ca pana in 2020 vehiculele electrice vor reprezenta 10% din piata auto.