Pe cea mai mare piata auto din lume s-au vandut anul trecut peste 300.000 de vehicule electrice, le-a declarat jurnalistilor Miao Wei, prezent la sesiunea anuala a Parlamentului chinez.

Fiabilitatea, cheltuielile de deplasare si durata de exploatare a bateriilor electrice trebuie imbunatatite iar China va trebui sa accelereze instalarea statiilor de reincarcare a masinilor electrice, a explicat oficialul chinez.

Obiectivul Guvernului de la Beijing este ca pana in anul 2020 cel putin cinci milioane de automobile electrice sa ruleze pe drumurile din China.

In 2015, vanzarile de autovehicule in China au inregistrat cel mai lent ritm de crestere din ultimii trei ani, de 4,7%, dupa un avans de 6,9% in 2014 si de 13,9% in 2013, a anuntat recent Asociatia Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM).

Secretarul general al CAAM, Dong Yang, a estimat ca restrictiile la inmatriculare impuse in marile orase au diminuat cresterea vanzarilor cu pana la opt puncte procentuale, in timp ce volatilitatea de pe pietele bursiere a fost responsabila pentru o scadere de doua puncte procentuale.

CAAM prognozeaza ca vanzarile de autovehicule ar urma sa urce cu 6% in acest an, pana la 26,04 milioane de unitati.

Piata auto din China este una cruciala pentru constructorii auto straini, unii dintre acestia inregistrand vanzari solide anul trecut in pofida incetinirii generale a pietei. De exemplu, grupul auto american General Motors a vandut in 2015 un numar record de 3,61 milioane de vehicule in China, in crestere cu 5,2% fata de 2014.

Aceste cifre confera GM titlul de cel mai mare constructor auto strain de pe piata chineza, devansand rivalul german Volkswagen, care a livrat 3,55 milioane de autovehicule in China. Un alt constructor american, Ford, a inregistrat si el anul trecut un record de vanzari pe piata din China, cu 1,12 milioane unitati livrate, in crestere cu 3% fata de 2014.