Potrivit unei surse de la Bruxelles citata de Reuters, Comisia Europeana va recurge la cele mai dure masuri legale de care dispune, declansand procedura de infirngement. Executivul european considera ca 7 state nu au stabilit amenzi care sa descurajeze practicile de falsificare a testelor de emisii si nu au santionat producatorii auto implicati in scandalul "Dieselgate". Iar acesta ar urma sa fie doar primul pas, potrivit acestei surse. 

 

Statele acuzate au doua luni pentru a raspunde, in caz contrar disputa va ajunge la Curtea Europeana de Justitie. Legislatia europeana permite inca din 2007 interzicerea dispozitivelor folosite de producatorii auto pentru a falsifica testele, afirma Bruxelles-ul, dar majoritatea statelor UE au preferat sa protejeze producatorii auto, care dau de munca unui numar estimat la 12 milioane de cetateni europeni. Germania si Marea Britanie sunt primele pe „lista neagra” a Comisiei Europene, deoarece nu au luat masurile necesare in cazul modelelor Volkswagen dotate cu softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Presa franceza speculeaza ca si guvernul de la Paris ar putea fi vizat, insa potrivit dpa este vorba despre Spania, Grecia, Lituania, Luxemburg si Cehia.

 

Volkswagen a anuntat deja ca va plati 15,3 miliarde de dolari despagubiri in SUA, dar nimic europenilor. Si asta cu toate ca, potrivit estimarilor oficiale, emisiile de noxe produc boli ale aparatului respirator si moartea prematura a 72.000 de oameni pe an in UE. 

 

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.