Anul trecut, compania a construit modelul cu numarul 100 din istoria sa de 19 ani. Masina a primit porecla de Hundra (care in suedeza inseamna “o suta”), are 1.030 de cai putere si este din fibra de carbon.

Pe numele sau oficial Agera S, aceasta a fost construita din peste 4.000 de piese facute la comanda si finisata cu foite de aur de 24 de karate, aplicate de catre un maestru artizat venit din Italia. Fericitul posesor este din Hong Kong.

“Asia este cu siguranta cea mai mare piata a noastra”, spune Christian von Koenigsegg, fondatorul si detinatorul companiei auto.

De altfel, singurii competitori care pot pot concura umar la umar cu Koenigsegg Automotive sunt italienii de la Pagani Automobili si francezii de la Bugatti Automobiles. Acestia din urma sunt cei care domina categoria, construind intre 30 si 35 de masini pe an. Iar categoria in sine se defineste prin masini de serie limitata, construite manual, al caror cost depaseste un milion de dolari.

Koenigsegg controleaza aproximativ 25% din piata, dar are avantajul unui brand bine cunoscut in randul masinilor exclusiviste. La Salonul auto de la Geneva, din luna aprilie, Hundra a fost desemnata “cea mai populara hypermasina”, devansandu-i pe cei de la Bugatti, Lamborghini, Ferrari, McLaren sau Porsche.

Suedezii de la Koenigsegg sunt cunoscuti in primul rand pentru performanta. Compania detine recordul mondial pentru accelerare (de la zero la 300 km/ora in 14,53 secunde), pentru franare (de la 300 la 0 km/ora in 6,66 secunde) si, cea mai mare mandrie a brandului, pentru ambele, atat accelerare cat si franare, adica de la 0 la 300 km/ora si inapoi la 0 in 21,19 secunde.

Parcul auto mondial al supermasinilor de sapte cifre s-a imbogatit anul trecut cu modele de la Ferrari (LaFerrari), McLaren (P1) si Porche (918 Spyder), dar Von Koenigsegg nu este ingrijorat.

“Din sapte miliarde de oameni, o suta cumpara intr-un an hypermasini. Suntem deja un jucator mare pe un segment mic”, spune Koenigsegg, care adauga ca ia in considerare sa mareasca putin capacitatea de productie, ajungand la 18-20 de masini anual.

In copilarie dezmembra prajitoare de paine, acum produce cele mai exclusiviste masini din lume, pe care le schiteaza pe serverele

Christian von Koenigsegg a crescut in suburbiile din Stockholm, fiul unui antreprenor cunoscut si a unei producatoare de palarii haute couture, printre ai carei clienti se numara si familia regala a Suediei. I-a placut de mic sa mestereasca. In copilarie desfacea si asambla la loc prajitoare de paine si playere, iar dupa ce a mai crescut a trecut la masini de carting, mopede si motociclete.

In ciuda pasiunii si a curiozitatii innascute, Von Koenigsegg nu se considera inginer, si nici nu are vreo diploma in domeniu sau cursuri de specializare. De fapt, suedezul nici macar nu a mers la facultate. “Imi place sa cred ca masinile se creioneaza singure si ca eu sunt doar un ghid in proces”, spune Koenigsegg.

Ideile sale prind viata pe servetele, insa felul in care arata supermasinile pe care le construieste astazi nu difera prea mult de modelul gandit in 1994. Pentru a-i da viata, von Koenigsegg a avut nevoie de doi ani. Dar criticii au avut mereu numai motive de lauda la adresa modelelor sale, despre care spun ca sunt adevarate opere de arta.

Locul in care se desfasoara acum activitatea fabricii sale a gazduit pana in 2003 avioanele de lupta Saab ale Fortei Aeriene suedeze. Pentru constructia manuala a fiecarei masini se aloca pana la 4.000 de ore de lucru.

“Oamenii intreaba de multe ori cat de mult le putem personaliza masinile. Daca ne dai suficient de multi bani, iti construim si un elicopter. Cred ca suntem capabili, din punct de vedere tehnic, sa facem practic orice”, este increzator von Koenigsegg.

Dar daca pana acum compania accepta toate comenzile, in ultimul timp a inceput sa refuze clienti care ar insemna prea multa bataie de cap. In ceea ce priveste abilitatile celui de la volan, masinile de la Koenigsegg Automotive sunt atat de bine echipate si dispun de toate sistemele de siguranta, incat se potrivesc oricui.