Cererea in China, cea mai mare piata a lumii, a scazut cu 3% luna trecuta, in timp ce in SUA declinul a fost de 13,2%, a anuntat vineri grupul german.

Vanzarile in Europa au crescut in februarie cu 3,7%, la 126.400 unitati. In ciuda situatiei dificile de pe piata auto din Rusia, livrarile brandului VW in Europa Centrala si de Est au urcat cu 3% luna trecuta, la 15.900 de vehicule.

"A doua luna a anului reflecta din nou tendintele mixte de pe piete si regiuni. Clientii ne-au ramas loiali in aceasta perioada dificila pentru companie. De exemplu, in Europa, 15.000 de clienti au ales noul model Tiguan, de cand am lansat comenzile, in urma cu sapte saptamani", a apreciat Jurgen Stackmann, responsabilul pentru vanzari al brandului Volkswagen.

In primele doua luni din acest an, brandul Volkswagen a vandut 915.800 vehicule, in scadere cu 0,5% fata de perioada ianuarie - februarie 2015. Livrarile in China au urcat cu 8,1%, la 477.400 de unitati, in timp ce in SUA s-a inregistrat un declin de 13,8%, la 42.400 unitati. In primele doua luni din acest an, vanzarile brandului VW in Europa Centrala si de Est au scazut cu 1,7%, la 30.800 de vehicule.

Potrivit unor surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul, Volkswagen va concedia probabil 3.000 de angajati din Germania pana la sfarsitul lui 2017, ca parte a masurilor de reducere a costurilor, adoptate pentru a contracara consecintele scandalului motoarelor trucate.

Pe plan global, Volkswagen are 120 de fabrici la care lucreaza peste 600.000 de angajati, inclusiv 270.000 in Germania. Pentru reducerea costurilor, cel mai mare producator auto european va reduce anul acesta investitiile cu un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari), va renunta la sute de angajati cu contracte temporare si la modelele neprofitabile.

"Brandul Volkswagen a demarat un program de eficientizare care afecteaza toate domeniile, inclusiv costurile cu personalul", se arata intr-o declaratie a grupului german.

Grupul Volkswagen este implicat intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

La randul sau, Audi a recunoscut ca in cazul sau 2,1 milioane de masini pe plan global au fost echipate cu acel software care permitea vehiculelor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.