In 1909 a aparut Suzuki. Putini stiu ca japonezii nu au avut vreodata motoare diesel construite de ei. Au fost luate de la alte concerne si asamblate pe masinile de la vanzare.

Volkswagen, care are 20% din companie si este actionar majoritar, a furnizat in ultimul timp rezolvarile diesel.

Suzuki este unul din cei mai mari producatori de masini din lume, pe ultima pozitie in TOP 10 2011.

In 2012, toate fabricile Suzuki au produs aproape 3 mil. de masini  si 2.3 mil. motociclete in total. 

Astazi, Suzuki a lansat primul motor diesel construit 100% dupa reteta personala si japoneza. Stim ca nu are nicio legatura cu nemtii, pentru ca specificatiile sunt foarte neobisnuite. Este un motor in numai 2 cilindri, cu 800 de cmc. capacitate (0.8 litri) si scoate 47 de cai putere.

Celerio va fi primul model pe care Suzuki va pune motorul. Este de fapt noul Alto, cea mai mica masina facuta de japonezi, in clasa mini.

Masina construita in India o sa consume numai 3.7 l / 100 km. Producatorii au spus ca motorul, desi e in doi cilindri, e foarte usor si nu face zgomot sau deranjeaza cu vibratii puternice. 

Un Suzuki Celerio diesel “pleaca” in India de la 7.000 de euro, cu toate taxele.  In Romania, Celerio nu se vinde prin importatorul oficial. 

Primul Rege care testeaza BMW i8 in Romania. Gica Hagi vine la ProMotor duminica de la 10.00, pe Sport.ro!