Consiliul de Administratie si Consiliul General al Angajatilor Daimler au aprobat ca in aprilie sa fie acordate bonusuri celor aproximativ 130.000 de angajati inclusi in acordurile colective de munca din Germania.

La sfarsitul lui 2016, Daimler avea pe plan global 282.488 de angajati, fata de 284.015 in 2015. In Brazilia si SUA, grupul a facut reduceri de personal, in timp ce in in Germania, numarul de angajati a ramas aproape stabil, la 170.034, comparativ cu 170.454 in 2015.

Profitul operational al grupului german a scazut anul trecut la 12,9 miliarde de euro (13,9 miliarde de dolari), fata de 13,2 miliarde de euro in 2015. Prin urmare, bonusul pentru 2016 va fi usor mai scazut fata de cel pentru 2015, cand s-a situat la nivelul record de 5.650 euro.

Joi, Daimler a estimat ca se asteapta la o majorare a vanzarilor si o crestere usoara a profitului in 2017, pana la 13,2 - 14,2 miliarde de euro, analistii previzionand o majorare semnificativa a cheltuielilor pentru dezvoltarea urmatoarei generatii de masini, inclusiv vehicule electrice si autonome.

Vanzarile Daimler au crescut anul trecut cu 5%, fiind livrate trei milioane de vehicule, in timp ce veniturile au urcat cu 3%, la 153,3 miliarde de euro (165,5 miliarde de dolari). Profitul net a urcat in 2016 la nivelul record de 8,78 miliarde de euro.

Joi dimineata, actiunile Daimler au scazut cu 3,5%, la 67,60 euro, la Bursa de la Frankfurt.

La Mercedes, divizia de automobile de lux a Daimler, profitul a urcat cu 22%, la 2,63 miliarde de euro, iar marja de profit s-a situat la 11%, iar pentru acest an compania se asteapta la o crestere semnificativa a marjei de profit.

Daimler a propus pentru 2016 dividende de 3,25 euro per titlu, similar cu nivelul din 2015.

Marii producatori auto germani au inceput sa investeasca sume mari in automobilele electrice, criticate odata pentru costurile mari si raza de actiune limitata, dar care profita acum de progresele recente in tehnologia bateriilor, precum si de reactia negativa a publicului fata de motoarele diesel. Gratie progreselor tehnologice, raza de actiune a unui automobil electric poate fi majorata cu 50%, astfel ca producatori auto, precum Volkswagen si Daimler, fac investitii semnificative, la fel ca si furnizorii de componente, cum ar fi Bosch si Continental.

In Romania, Daimler produce doar componente de masini. Filiala din Romania, Star Transmission, a fost infiintata in 2001, iar in prezent are in fabricile de la Cugir si Sebes, cu un numar de aproximativ 2.300 de angajati.

Noua fabrica de la Sebes, Star Assembly, a inceput productia in 2016, urmand ca in cadrul acestei unitati sa se asambleze cutiile de viteze automate in noua trepte 9G-TRONIC. Investitiile de la Sebes se ridica, potrivit oficialilor Daimler, la peste 300 de milioane de euro si vor fi create peste 500 de locuri de munca.

Star Transmission produce la Cugir roti dintate, axe si componente prelucrate pentru motoare, cutii de viteze si sisteme de directie, tot aici aflandu-se si doua centre de tehnologii si de instruire.