Informatia a dus la scaderea cu pana la 7% a actiunilor Fiat Chrysler, acestea fiind ulterior tranzactionate in declin cu 6% la bursa din Milano, potrivit News.ro.

Procesul ar putea fi intentat cel mai devreme in aceasta saptamana, au spus sursele citate.

Negocierile sunt inca in desfasurare, iar partile ar putea ajunge la un acord pentru evitarea unui litigiu prelungit. Procesul ar marca o escaladare a unei investigatii efectuate de autoritatile americane timp de mai multe luni si ar putea expune Fiat Chrysler la amenzi semnificative.

Documentele pregatite de Departamentul de Justitie acuza Fiat Chrysler ca s-a folosit de dispozitive ilegale de aparare, a spus una dintre persoane. Astfel de dispozitive, respectiv softuri in sisteme computerizate, dezactiveaza in mod ilegal controlul emisiilor, pentru imbunatatirea performanselor motoarelor.

Volkswagen a admis in 2015 ca foloseste astfel de dispozitive, care activeaza controlul emisiilor in timpul testelor dar il inchid in conditii reale de trafic.

Fiat Chrysler sustine ca aceste sisteme nu au rolul sa manipuleze testele de poluare, ca in cazul Volkswagen. Investigatorii afirma in schimb ca Fiat Chrysler nu a explicat in totalitate scopul dispozitivelor de aparare.

Fiat Chrysler a solicitat aprobare pentru actualizarea softului pentru automobilele diesel din 2017, pe care intentioneaza sa il instaleze si pe vehiculele fabricate in perioada 2014-2016.

Notificarea se refera la comercializarea de catre Fiat Chrysler a 104.000 de SUV-uri Jeep Grand Cherokee si a 1.500 de camionete Ram cu motoare diesel care contin elemente auxiliare de control al emisiilor, nedezvaluite agentiei de mediu.

Departamentul de Justitie pregateste o posibila plangere impotriva Fiat Chryslef inainte de o audiere initiala pentru procese separate ale proprietarilor de SUV-uri si camionete, programata pe 24 mai la tribunalul districtual din districtului nordic din California. Tribunalul din San Francisco s-a ocupat de litigiul legat de emisiile VW.

Comisia Europeana a lansat la randul ei, miercuri, o procedura de infringement impotriva Italiei, pentru ca nu si-a indeplinit obligatiile legate de autorizarea vehiculelor Fiat Chrysler. Masura Comisiei a avut loc la solicitarea guvernului german, de a interveni, dupa ce autoritatile italiene au respins solicitarea Germaniei de a evalua motoarele diesel ale Fiat, pentru a se asigura ca respecta reglementarile UE.

Italia, care conform legislatiei europene raspunde de autorizarea vehiculelor Fiat Chrysler pentru ca operatiunile regionale ale companiei se afla in aceasta tara, a sustinut ca modelele acesteia sunt in regula, chiar daca autoritatea germana de reglementare auto, KBA, a acuzat Fiat ca foloseste dispozitive ilegale care opresc controlul emisiilor.