Este vorba derspre Mitsubishi Motors care recunoaste, intr-o declaratie, ca a manipulat testele in cazul a 625.000 de masini. Unele dintre aceste masini au fost distribuite si catre Nissan Motor.

Datele au fost descoperite in timpul unei investigatii interne a companiei si au fost raportate Ministerului Transporturilor de la Tokyo.
 
Nissan a decoperit problema, cele doua companii discutand in acest moment o modalitate de compensare. Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault.

Scandalul vine in contextul in care, in septembrie 2015, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW ca a instalat un soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. VW a recunoscut ca a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui numar de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 sa fie de 40 de ori mai ridicat decat cel permis, conform standardelor legale din SUA.

Departamentul Justitiei din SUA a cerut in ianuarie despagubiri VW, de pana la 46 miliarde de dolari, pentru incalcarea reglementarilor de mediu, iar compania germana se confrunta cu peste 50 de procese civile legate de depasirea nivelului emisiilor. Saptamana trecuta, un juriu federal a stabilit pentru 21 aprilie termenul limita pentru ca VW sa repare vehiculele afectate.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Mitsubishi a manipulat testele de consum de combustibil, pentru eficienta energetica

Presedintele companiei auto, Tetsuro Aikawa, a explicat, ulterior, intr-o conferinta de presa, ca Mitsubishi a manipulat testele de consum de combustibil, astfel incat rezultatele sa reflecte o eficienta energetica mai buna decat in realitate, screi Agerpres.

Falsificarea probelor s-a realizat prin modificarea presiunii aerului din anvelope, ceea ce s-a reflectat in datele privind consumul de combustibil furnizate de companie autoritatilor nipone pentru patru modele de mini vehicule (cu motoare mai mici de 660 centimetri cubi) comercializate in Japonia.

Manipularea a vizat 157.000 autoturisme modelele ek Wagon si ek Space produse de Mitsubishi dupa 2013 si alte 468.000 de unitati Dayz si Dayz Roox, ambele produse impreuna si comercializate de Nissan Motor.

Mitsubishi a descoperit ca datele erau false in urma derularii unei anchete interne, ale carei rezultate au fost transmise autoritatilor nipone, a anuntat presedintele companiei intr-o conferinta de presa ce a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Turismului.

"Continuam sa cercetam ce s-a intamplat si cine sunt vinovatii", a spus Aikawa, care a anuntat, de asemenea, ca va fi infiintata si o comisie independenta de investigatii.

Seful Mitsubishi a adaugat ca s-a luat decizia opririi productiei si comercializarii tuturor modelelor mentionate si a cerut "scuze sincere" consumatorilor afectati, carora compania le va oferi compensatii.

De asemenea, el a subliniat ca, "tinand cont de gravitatea cazului", compania va verifica datele privind consumul energetic si de la alte modele exportate, in cazul carora testele variaza in functie de legislatia nationala.

Modelele de mini vehicule sunt foarte populare pe piata japoneza datorita costurilor reduse de intretinere, consumului mai eficient de combustibil si dimensiunilor reduse.

Actiunile Mitsubishi se prabusesc cu peste 15%, cea mai mare scadere inregistrata intr-o zi

Actiunile producatorului nipon de autovehicule Mitsubishi Motors scazusera cu peste 15% la Bursa din Tokyo, inaintea conferintei de presa a sefului producatorului auto.

Mitsubishi Motors a incheiat sedinta cu o scadere de 15,16%, dupa ce inainte de finalizarea sesiunii de tranzactionare actiunile inregistrasera o scadere de 17%, cea mai mare depreciere inregistrata intr-o zi, incepand din iulie 2004.

Prabusirea titlurilor producatorului nipon a inceput cu circa 20 de minute inainte de inchiderea sesiunii, cand compania a anuntat o conferinta de presa pentru a explica "neregulile din testul de emisii"'.

In octombrie anul trecut, Guvernul Japoniei a anuntat ca niciunul dintre principalii producatori niponi de autovehicule nu a manipulat softul de control al emisiilor poluante.