De asemenea, ACEA informează că piaţa auto din România a avut în luna februarie 2017 o creştere de 5,7%, fiind înmatriculate 8.777 de autoturisme noi faţă de 8.302 unităţi în luna februarie a anului trecut. Comparativ, piaţa auto din Europa a înregistrat luna trecută o creştere de 4% în ritm annual, scrie Agerpres.

În rândul constructorilor auto, un număr de 41.037 de autoturisme Dacia au fost înmatriculate luna trecută în Europa (Uniunea Europeană plus ţările EFTA), în creştere cu 24,1% faţă de 33.078 unităţi în luna februarie 2017, cota de piaţă a Dacia ajungând la 3,5%.

Creşterea vânzărilor de autoturisme Dacia a compensat scăderea livrărilor de autoturisme marca Renault, astfel că, pe ansamblu, livrările grupului francez au crescut cu 6,4%, până la 121.958 de unităţi.

La nivel general, înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 4% în ritm anual în luna februarie 2018, graţie unei cereri solide în Germania şi Franţa şi a unor creşteri de două cifre în Spania şi Olanda, dar şi a vânzărilor solide de autoturisme marca Peugeot.

Un număr de 1,159 milioane autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Uniunea Europeană şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), comparativ cu 1,114 milioane autoturisme înmatriculate în luna februarie 2017.

Aproape toate marile pieţe auto europene au înregistrat creşteri în luna februarie, excepţia fiind Marea Britanie, unde vânzările au scăzut (pentru a 11-a lună consecutiv) cu 2,8%. În Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, înmatriculările cu crescut cu 7,4%, în timp ce în Franţa au urcat cu 4,3%, iar în Spania au înregistrat un avans de 13%.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.