Marchionne, care va deveni presedinte al Ferrari pe 13 octombrie, a aratat ca intentioneaza sa majoreze treptat productia unor automobile precum modelul LaFerrari, de 1,3 milioane de dolari, in concordanta cu numarul mai mare al clientilor bogati.

"Daca aceasta categorie de clienti este in crestere, trebuie sa fim capabili sa ii urmam. In caz contrar, lista de asteptare devine prea lunga, iar oamenii de plictisesc", a explicat directorul general al Fiat.

Planul contrasteaza cu strategia lui Montezemolo, care a demisionat miercuri de la conducerea Ferrari, dupa 23 de ani de activitate, in urma neintelegerilor cu Marchionne.

Montezemolo ar fi dorit ca Ferrari sa produca doar 7.000 de automobile pe an, pentru a proteja exclusivitatea brandului. Marchionne a indicat in luna mai ca brandul are potentialul de a fabrica anual circa 10.000 de vehicule.

Ferrari, cu sediul in Maranello, Italia, este detinuta de Fiat in proportie de 90% si este o componenta majora a planului lui Marchione de dezvoltare a grupului pe segmentul automobilelor de lux, in urma fuziunii care a dus la crearea Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Montezemolo, care a preluat conducerea Ferrari in 1991, ar fi vrut mentinerea statutului autonom al companiei, care sa nu devina o divizie, precum Lamborghini, detinuta de Volkswagen.

"Oamenii nu ar trebui sa subestimeze importanta Ferrari pentru grup. Din punct de vedere structural, Ferrari ne-a definit si va continua sa o faca", a aratat Marchionne, care va prelua conducerea Ferrari in aceeasi zi in care actiunile Fiat Chrysler Automobiles vor intra la tranzactionare la bursa din New York.

El a spus ca grupul nu are nevoie, din punct de vedere tehnic, sa atraga finantare pentru planul de dezvoltare in valoare de 55 de miliarde de euro, dar board-ul FCA va analiza optiunile existente la sfarsitul lunii octombrie.

Fiat este pe cale sa isi indeplineasca tinta de profit pentru 2014, cu ajutorul vanzarilor Chrysler pe piata nord-americana. Grupul intentioneaza sa isi majoreze profitul in acest an cu pana la 18%.

Pentru imbunatatirea profitabilitatii in anii urmatori, Fiat Chrysler vrea sa lanseze mai multe modele de lux, precum sedanul Maserati Ghibli, care este dotat cu motoare dezvoltate si construite de Ferrari.