Pe de altă parte, în România constructorul auto a continuat să fie lider de piaţă, cu o cotă de aproape 29% şi cu 43.262 de vehicule vândute anul trecut, în creştere cu 11,3% faţă de 2016.

Potrivit sursei citate, pe plan local, din vânzările înregistrate, 47% au fost livrate în cadrul programului "Rabla". Per total, cu peste 16.200 de unităţi comercializate (40% din vânzările totale ale mărcii), Logan berlină a rămas cel mai popular model Dacia în România.

De asemenea, Logan MCV a continuat să fie cel mai vândut model break din România (3.200 unităţi), iar Sandero domină detaşat segmentul B-hatch, cu peste 8.400 de unităţi livrate, şi se plasează pe locul al doilea în clasamentul pe modele.

Prima generaţie a modelului Duster s-a vândut, în 2017, în circa 8.300 de exemplare, iar cu peste 950 de unităţi livrate, din care 40% în versiune Stepway, Lodgy şi-a consolidat poziţia de lider în segmentul mono-volumelor.

Nu în ultimul rând, modelele Dokker şi Dokker VAN au înregistrat vânzări bune, acesta din urmă reuşind să atingă, cu 3.371 de unităţi, cea mai bună performanţă de la lansarea sa, în 2012.

Pe pieţele externe, Dacia a comercializat, anul trecut, 611.973 vehicule, cu 12% mai multe faţă de anul 2016. În acest context, Europa domină în clasamentul pe regiuni, cu peste 460.000 de vehicule vândute de Dacia în 2017.

Cu aproape 120.000 de unităţi, Franţa este prima destinaţie de export, iar în clasamentul general al celor mai vândute mărci în Hexagon, Dacia ocupă locul 5, după Volkswagen.

Germania este a doua ţară în care constructorul auto a vândut cel mai bine, respectiv 65.000 de unităţi, în timp ce Italia se situează pe poziţia a treia, cu peste 63.000 de unităţi, urmată de Spania, unde au fost vândute, anul trecut, mai mult de 56.000 de vehicule marca Dacia.

Totodată, în Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut 25.211 unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul opt în clasamentul pieţelor externe ale mărcii.

Recod de vânzări pentru Renault

Grupul auto francez Renault a anunţat luni o creştere de 8,5% a volumului de vânzări globale în anul 2017, până la o cifră record de 3,76 milioane de autoturisme şi utilitare uşoare, graţie consolidării mărcii ruseşti Lada, revenirii grupului pe piaţa din Iran şi intrării pe piaţa din China, informează Reuters, preluată de Agerpres.

Grupul a precizat că aceste cifre, care includ mărcile Renault, Dacia, Alpine şi Samsung Motors, precum şi pentru prima dată vânzările de automobile marca Lada (Avtovaz), reprezintă al cincilea an consecutiv de creştere a volumelor de vânzări.

"Strategia noastră de reînnoire a gamei şi expansiune geografică continuă să dea roade. În 2018 vom continua creşterea şi internaţionalizarea vânzărilor noastre online", a declarat directorul comercial al grupului Renault, Thierry Khoskas.

Anul trecut, piaţa internaţională din afara Europei a fost responsabilă pentru 49,2% din vânzările totale ale grupului în timp ce în rândul pieţelor geografice, Iranul a urcat până pe locul opt de pe locul 11 iar China a urcat de pe locul 21 până pe locul 14.

În Europa, înmatriculările grupului au crescut cu 5,6% până la 1,911 milioane vehicule. Marca Renault a înregistrat o creştere de 3,7% în timp ce marca "low cost" Dacia a înregistrat un record de vânzări în Europa cu 463.712 vehicule înmatriculate, creştere de 11,7%.

Vânzările au crescut cu 17% în regiunea Asia-Pacific. Însă în timp ce grupul şi-a dublat vânzările la 72.100 de vehicule, înmatriculările de vehicule Renault Samsung Motors au scăzut cu 10,1% după o creştere puternică în 2016.

În regiunea Americilor (de sud şi centrală având în vedere că Renault este absent de pe pieţele din SUA şi Canada de 30 de ani), creşterea vânzărilor a fost de 9,9% în timp ce în Africa, Orientul Mijlociu şi India creşterea este de 8,4%.

În ceea ce priveşte perspectivele pentru 2018, grupul Renault mizează pe o creştere de 2,5% comparativ cu 2017 şi pe un avans de 1% atât în Franţa cât şi în Europa.

Grupul Renault a devenit în 2016 cel mai mare constructor auto francez, în termeni de volum de vânzări, devansând PSA, care ar urma să îşi prezinte marţi rezultatele sale comerciale anuale. La nivel global, grupul Renault şi-a anunţat anul trecut obiectivul de a deveni lider global, devansând Volkswagen şi Toyota, prin includerea performanţelor realizate de partenerii Nissan şi Mitsubishi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.