Presedintele AFM a declarat ca introducerea timbrului de mediu si implementarea programul de stimulare a innoirii parcului auto national (Rabla) au fost instrumentele prin care s-a urmarit protejarea mediului. 

Pe de alta parte, a atras el atentia, in acest an, AFM a trebuit sa restituie o parte importanta din banii incasati din vechile taxe de poluare, in urma unor hotarari judecatoresti si irevocabile, ceea ce a condus la reducerea semnificativa a bugetului fondului de mediu. 

"Timbrul de mediu este cu adevarat o taxa de mediu, pentru ca se calculeaza in principal in functie de emisia de CO2. Au fost crescute cotele pentru masinile cu tehnologii Euro 4 si Euro 3, iar pentru cele dotate cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 si non Euro), au fost diminuate. Pentru aceste autoturisme, as vrea, insa, sa accentuez ca valorile taxelor anterioare erau extrem de ridicate. Consideram ca valoarea timbrului de mediu pentru aceste masini nu este redusa astfel incat sa genereze o crestere masiva a tranzactionarii acestor tipuri de autoturisme", a mai spus Gearap. 

El a mai aratat ca accentul pus pe componenta de CO2 are legatura cu armonizarea europeana, care va avea loc in viitor. In Europa, doar Germania practica acest sistem. In prezent, 18 state din UE au diverse forme de taxare a poluarii, iar tendinta este de renuntare treptata la taxele de prima inmatriculare si de creare a unor impozite anuale pe circulatie (in functie de emisia de CO2), a mai spus presedintele AFM. 

De la 15 martie, Guvernul a inlocuit taxa auto cu timbrul de mediu, iar noua formula de calcul a condus la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro, pe principiul ca masinile vechi au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic. 

Timbrul de mediu se plateste o singura data la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere a titlului de proprietate, atat in cazul masinilor noi, cat si al celor second hand, pentru care nu a fost platita fosta taxa auto.