"Raportul comisiei reproduce integral ansamblul rezultatelor obtinute in urma testarii a 86 de vehicule”, a afirmat ministrul mediului, Segolene Royal, intr-un comunicat, respingand informatii publicate marti de Financial Times.

Potrivit cotidianului britanic, raportul final al unei comisii de ancheta facut public la sfarsitul lunii iulie 'a omis detalii semnificative' asupra vehiculelor Renault. Ziarul se baza pe trei surse anonime din cadrul comisiei, una dintre ele estimand ca sistemul de depoluare al modelului Captur fusese 'optimizat' pentru teste.

Guvernul francez, care detine 20% din actiunile grupului auto, a ordonat efectuarea unor teste asupra vehiculelor mai multor constructori dupa dezvaluirea facuta toamna trecuta de catre grupul german Volkswagen ca echipase 11 milioane de motoare Diesel cu un program informatic capabil sa falsifice rezultatele controalelor antipoluare.

In raportul sau final, comisia Royal sustine ca nu exista dovezi potrivit carora Renault a utilizat mijloace de falsificare similare cu cele utilizate de Volkswagen, dar recomanda o imbunatatire a performantelor de mediu ale vehiculelor precum si o modificare rapida a cadrului de reglementare din Europa.

Paralel, o ancheta a serviciilor de combatere a fraudelor 'a fost lansata cu privire la aprecierea anomaliilor constatate' si "in acest cadru practicile constructorilor sunt examinate si vor putea face obiectul urmaririlor penale potrivite in caz de frauda", a adaugat Royal.

In acest cadru, perchezitii au fost efectuate la Renault in ianuarie si la PSA in aprilie.

"Franta este singura tara care a instituit o comisie deschisa si independenta ca urmare a dezvaluirilor din dosarul Volswagen", a declarat Royal.

In realitate, si alte tari si-au infiintat propriile comisii - precum Germania si Marea Britanie - ale caror rapoarte au fost publicate in primavara.

Comisia franceza "se va reuni in cateva saptamani si Financial Times va fi invitat la reuniune", a asigurat ministrul.

Dezvaluirile cotidianului Financial Times sunt, partial, confirmate de ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, care anunta, la inceputul lunii august, ca a primit din Franta un raport privind nivelul emisiilor la Renault si alti producatori auto si ca acesta arata nereguli similare cu cele descoperite in investigatiile efectuate in Germania.

Dupa ce Volkswagen a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, unele guverne europene au cerut efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate in prezent in circulatie.

O ancheta asupra emisiilor poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel care circula in prezent in Germania, efectuata la inceputul anului, a scos in evidenta o serie de nereguli la 16 marci auto, printre care se numara Renault si Dacia, dar si cinci marci germane.

Ministrul german al Transporturilor declara atunci ca cele 16 marci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault si Suzuki, alaturi de marcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi si Mercedes.

Cu toate acestea, Dobrindt a subliniat ca niciuna din neregulile constate nu a scos in evidenta un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare.