Editia din acest an si-a deschis, marti, portile pentru pentru presa, urmand ca joi Salonul sa se deschida publicului.

Inaintea deschiderii oficiale a evenimentului de la Geneva, un juriu format din 58 dintre cei mai buni jurnalisti de specialitate din Europa a desemnat, ca in fiecare an, Masina anului.

Pentru 2016, Opel Astra a primit cele mai multe puncte, respectiv 309. Medalia de argint a obtinut-o Volvo XC90, cu 294 de punte, in timp ce pozitia a treia a fost ocupata de Mazda MX-5. Urmatoarele modele de pe lista scurta au fost Audi A4, Jaguar XE, Skoda Superb si BMW seria 7.

Salonul Auto de la Geneva a atras, in acest an, 200 de expozanti veniti din 30 de tari. Organizatorii mizeaza pe un numar de 650.000 pana la 700.000 de vizitatori care vor putea admira, pana la data de 13 martie, "peste 120 de premiere mondiale si europene".

Printre cele mai asteptate noutati se numara modelul 'Chiron' de la Bugatti, succesorul lui 'Veyron' in pozitia de cea mai puternica masina de serie, dar si cea mai scumpa, cu un pret de cost aproximativ doua milioane de euro. O alta marca a grupului Volkswagen, cea de automobile sportive Lamborghini, va prezenta modelul 'Centenario'.

La randul sau, Maserati va prezenta 'Levante', primul sau model din clasa automobilelor de teren (SUV), un segment in plina crestere care la Geneva se va imbogati cu Kia Niro hybride, precum si cu Seat Ateca si Skoda VisionS.

Grupul Renault va prezenta la randul sau la Geneva cea de a patra generatie a monospatiului Scénic precum si o noua versiune a modelului Mégane break.

Dupa ce a trecut printr-o perioada de criza in 2008-2013, sectorul auto european si-a revenit in 2015 cu o crestere de 9,3% a inmatricularilor pana la 13,7 milioane unitati. "O performanta care depaseste toate asteptarile", a explicat François Jaumain, analist la firma de consultanta PwC.

Pentru 2016, majoritatea analistilor mizeaza pe o crestere mai modesta a pietei, cuprinsa intre 2,4% si 5%, care va permite depasirea pragului de 14 milioane de unitati inmatriculate, departe totusi de recordul care dateaza din 2007 (peste 16 milioane). "Pentru toti constructorii care sunt prezenti in Europa, anul 2016 se anunta a fi unul bun deoarece exista in continuare un efect de recuperare", a apreciat Ferdinand Dudenhoeffer, directorul centrului de cercetare CAR.

Singura umbra in acest tablou optimist o constituie scandalul de la Volkswagen. Gigantul cu 12 marci, care in 2015 a controlat 25% din piata auto din vechiul continent, a primit la finele anului trecut o lovitura dura dupa izbucnirea unui scandal cu amploare globala legat de faptul ca a manipulat motoarele diesel pentru a insela rezultatele testelor antipoluare din SUA. Aceasta afacere, care a provocat scaderea vanzarilor gigantului german si a constrans grupul sa amane publicarea rezultatelor anuale, a avut efecte pentru intreaga industrie. Scandalul a pus semnul intrebarii pertinenta avantajelor fiscale acordate automobilelor diesel si a atras atentia publicului asupra emisiilor autovehiculelor in conditii reale de utilizare, spre deosebire de situatiile de testare. Considerate depasite, normele de poluare urmeaza sa fie inasprite ceea ce va afecta fiecare constructor auto.