Piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 73,4% în septembrie, fiind înmatriculate doar 2.771 autoturisme, faţă de 10.425 de vehicule în perioada similară din 2017, scrie Agerpres.

Livrările au scăzut luna trecută pe toate cele cinci mari pieţe europene: Germania - cu 30,5%, Italia - cu 25,4%, Marea Britanie - cu 20,5%, Spania - cu 17%, şi Franţa - cu 12,8%, arată datele ACEA.

Declinul semnificativ înregistrat de piaţa auto europeană în septembrie nu ar trebui să reprezinte o surpriză, apreciază Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, deoarece introducerea noilor proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP) la începutul lunii trecute a dus la un avans excepţional al înmatriculărilor în august (31,2%). Ca rezultat, majoritatea statelor UE au raportat scăderi de peste 10% ale livrărilor în septembrie.

Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.

În primele nouă luni din 2018, vânzările auto în Uniunea Europeană au crescut cu 2,5%, la 11,95 milioane de autoturisme, faţă de perioada similară din 2017, când s-au livrat 11,65 milioane de vehicule. Cel mai semnificativ avans în perioada ianuarie - septembrie 2018 s-a înregistrat în România (31,5%), Lituania (27%) şi Ungaria (26,5%). În România au fost înmatriculate 103.595 de autoturisme, faţă de perioada similară din 2017, când s-au livrat 78.769 de vehicule.

Aproape toate marile pieţe au contribuit pozitiv la creşterea generală din perioada ianuarie - septembrie 2018, în special Spania (11,7%), Franţa (6,5%) şi Germania (2,4%), exceptând Marea Britanie şi Italia, unde s-a înregistrat un declin de 7,5% şi, respectiv, 2,8%.