Landul german Saxonia Inferioara, unde se afla si sediul central al grupului auto, are drept de veto in Consiliul de Supervizare al VW si detine o cincime din drepturile de vot ale Volkswagen.

In prezent, nu vedem o baza legala pentru a solicita pagube si ca urmare nu intentionam sa dam in judecata VW”, a declarat Stephan Weil.

Miercuri, Ministerul de Finante al landului Hessa a anuntat ca evalueaza perspectiva unei actiuni in instanta impotriva VW, dupa ce actiunile preferentiale ale producatorului auto au scazut cu peste 40% din septembrie 2015, in urma dezvaluirilor privind utilizarea unui soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA.

Landul Hessa, care avea in 2015 aproximativ 58.000 de actiuni preferentiale VW ca parte a fondului de pensii pentru angajatii din sectorul public, a inregistrat pierderi de 3,9 miliarde de euro (4,4 miliarde de dolari) din cauza declinului actiunilor grupului auto.

Totodata, landul german Bavaria a anuntat, marti, ca va da in judecata Volkswagen pentru pagubele provocate de scandalul emisiilor.

Fondul de pensii al functionarilor de stat din landul Bavaria a inregistrat pierderi de 700.000 de euro dupa ce actiunile Volkswagen au scazut semnificativ la bursa, in urma dezvaluirilor privind utilizarea unui soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA.

Cei mai mari actionari ai Volkswagen sunt: compania holding Porsche SE, landul german Saxonia Inferioara si un fond de investitii din Qatar. In 2007, Saxonia Inferioara a cumparat actiuni Volkswagen in valoare de 41 de milioane de euro pentru a-si mentine participatia la 20%, in urma careia isi pastreaza nivelul maxim al drepturilor de vot.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, inclusiv in Germania, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similara cu cea efectuata de Toyota in perioada 2009 - 2010, cand constructorul auto nipon a adus in service peste 10 milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleratie.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.