Lupta dintre brandurile auto pentru a atrage cumparatori cu masini de sub 50.000 de dolari este mai atroce ca niciodata. Uitati-va la toate aceste modele care sunt acum pe piata in segmentul asta de pret. Toate sunt modele foarte bune, dandu-i clientului mai multe optiuni decat pana acum”, spune Jessica Caldwell, de la edmunds.com.

Conform datelor de la CNBC, aproape doua treimi din piata modelelor de lux vandute in America se situeaza sub 50.000 de dolari.

Cele mai multe masini din segmentul de lux se vand acum cu preturi cuprinse intre 40.000 si 50.000 de dolari. Acest lucru se intampla, intr-o buna masura, si datorita ofertelor de leasing cu care firmele auto au venit in ultimii ani, o metoda preferata chiar si de cei care isi permit sa plateasca 60-70 de mii de dolari pentru o masina, dar nu ar vrea sa dea toata suma intr-o singura transa.

Intre timp si producatorii auto si-au dat seama ca daca introduc pe piata modele entry-level, cu plata in rate, pot atrage un numar mai mare de clienti. Odata atras cumparatorul, daca acesta este multumit de calitatea masinii va ramane fidel brandului si urmatoarea achizitie are toate sansele sa fie si mai mare.

Cand Cadillac a lansat modelul ATS anul trecut, Mark Reuss, presedintele General Motors din America de Nord a sustinut ca va fi un succes rasunator. Si nu s-a inselat. Un an mai tarziu, ATS este acum cel mai bine primit sedan de la Cadillac in SUA, cu peste 28.000 de unitati vandute anul acesta.

Pe piata modelelor entry-level de lux ATS-ul (cu un pret de pornire de 33.095 dolari) se bate cu Lexus ES (pret de pornire 36.470 dolari) si Mercedes CLA-Class (29.900 dolari). Cel mai bine vandute doua modele din gama raman insa BMW Seria 3 (de la 32.965 dolari) si Mercedes C-Class (de la 38.200 dolari).

Pentru cei care nu vor sa cheltuiasca mai mult de 40.000 de dolari pe o masina, o varianta ar fi sedanul Nissan Maxima, cu pretul de pornire de la 31.000 de dolari, ale carui vanzari au scazut insa anul acesta, tocmai pentru ca pretul sau se apropie acum de cel al unor masini considerate de lux. Asa ca cei interesati se gandesc ca, pentru cateva mii de dolari in plus, isi pot lua un BMW sau un Mercedes.

Dat fiind succesul de pe aceasta nisa, este de asteptat ca producatorii sa scoata si mai multe modele de acest fel in viitor.

Masini de distractie-n “masa”. Mai dotate ca un Mercedes si mai puternice decat un tanc. Duminica la promotor, de la 10.00 pe Sport.ro.