Livrările principalelor grupuri franceze, PSA Peugeot Citroen şi Renault, au urcat luna trecută cu 18,5%, respectiv cu 2,9%. Vânzările grupului Daimler au crescut cu 35,9%, în timp ce Ford şi grupul Volkswagen au raportat un declin de 2,6%, respectiv 14,3%.

Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat, în ianuarie, un avans de 2,5%, fiind înmatriculate 156.851 de autoturisme noi.

Franţa rămâne a treia mare piaţă auto din Uniunea Europeană (UE), în urma Germaniei şi Marii Britanii, dar înaintea Italiei şi Spaniei.

Anul trecut, vânzările pe piaţa auto franceză au crescut cu 4,74%, la 2,11 milioane de vehicule, datorită îmbunătăţirii perspectivei economice şi a noilor modele lansate. A fost al treilea an consecutiv în care s-a înregistrat o creştere solidă a înmatriculărilor de autoturisme noi pe piaţa auto franceză, după un avans de 5,1% în 2016 şi de 6,8% în 2015.

Grupul Renault a raportat o creştere a livrărilor de 3,1% în 2017, în timp ce brandul Dacia a înregistrat, anul trecut, un avans al vânzărilor de 6,6%.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.