Pentru ca banii erau ultima sa problema, iar dorinta de a experimenta lucruri noi, electrizanta, Mihai si-a cumparat o masina electrica. Locuieste intr-un complex rezidential din Capitala si zi de zi plateste pentru drumul la serviciu doi lei dus-intors.

"Am dat 30 de mii de euro pe ea. Cheltuielile si intretinerea unui astfel de autoturism se amortizeaza in cinci ani de zile”, explica Mihai Marcolt, proprietarul unei masini electrice.

Mihai isi incarca masina in parcarea blocului, la o priza normala. Dureaza 8 ore. Energia consumata ajunge la 20 de lei pe luna, pentru 500 de kilometri parcursi.

"Fac o incarcare la 3 zile. Autonomia este de 120 de kilometri, asa ca pentru drumurile prin oras imi este de-ajuns. Am si uitat cat costa benzina la Peco, dar am un soc cand trebuie sa plec la drum lung cu o masina pe combustibil”, mai spune Mihai.

Iar socul arata asa: un plin de benzina pentru a parcurge acelasi numar de kilometri valoreaza 300 de lei, adica de 15 ori mai mult decat curentul consumat. In afara de priza, exista si incarcatoare ultra-rapide, de 30 de minute, care n-au ajuns deocamdata in Romania.

Din pacate, pretul unei masini electrice ii obliga pe soferi sa pastreze distanta. Modelele vandute la noi sunt cu peste 30 la suta mai scumpe decat aceeasi varianta pe motorina sau benzina.

Pe langa pret, si lipsa incarcatoarelor speciale reprezinta o problema. Daca in alte tari masinile electrice sunt peste tot, la noi au fost inmatriculate deocamdata doar 10.