Scandalul a izbucnit dupa ce in Statele Unite defectiunea a provocat 3 morti si peste 100 de raniti. In caz de impact, airbag-urile explodeaza si arunca inspre pasageri bucati de plastic care i-ar putea rani grav sau chiar omori, sustin expertii auto.

Pilot in Armata Statelor Unite, Stephanie Erdman a fost mutilata pe viata de explozia unui airbag cu probleme. In situatie ei sunt 100 de persoane, potrivit autoritatilor americane care se ocupa de siguranta circulatiei. In 3 cazuri deznodamantul a fost insa tragic - oamenii au murit injunghiati de bucatile propagate de airbagurile defecte.

Cand se produce impactul si se declanseaza air-bag-ul, din cauza umezelii, capsa pirotehnica ce declanseaza capacul airbag-ului in caz de accident nu functioneaza corect. Iar in deschidere, perna cu aer poate sparge capacul airbag-ului si resturile pot rani grav soferul si pasagerul.

"Masinile sunt chemate in service pentru inlocuirea capsei pirotehnice a airbagului frontal. Acesta este airbagul frontal care se scoate de pe masina, iar capsa pirotehnica este pozitionata in spatele airbagului. Prin aceste patru suruburi, se desfac, se scoate capsa pirotehnica si se monteaza una noua", explica Aurelian Bulgaru, manager service auto.

Cei de la BMW au anuntat ca toate modelele Seria 3 din Romania, fabricate intre luna mai 1999 si luna august 2006, pot avea aceasta problema la airbag-uri. Desi nu au existat victime pana acum, compania germana va schimba toate piesele respective, asa ca proprietarii sunt asteptati la orice service de marca. Specialistii BMW au identificat pana acum in Romania 277 de masini.

Si Toyota si-a anuntat 41 de clienti sa vina la service cu modelul Yaris, dupa ce in primavara a facut acelasi lucru si pentru peste 100 de masini Corolla. Reparatia dureaza 30 de minute si se face pe cheltuiala producatorului.

Sunt si 21 de masini Honda, modelele CR-V si Stream din 2002-2003. Cei de la Ford sustin ca masinile lor din Romania nu sunt afectate. Pe langa acestea, la nivel mondial, alte marci echipate cu airbaguri Takata sunt Nissan, Mitsubishi, Mazda, Subaru si Chrysler.

Pana acum reprezentantele de la noi ale acestor branduri nu au anuntat existenta unor modele cu probleme si in Romania. Inlocuirea piesei cu probleme este decisa de fiecare producator in parte.

Redam integral raspunsul BMW privind probleme la autoturismele Seria 3 1999 - 2006:

"In cazul actiunii tehnice pentru airbag-urile Takata 3 am identificat 277 automobile BMW Seria 3 cu productie intre 05/1999 si 08/2006 (Actiunea de rechemare in service afecteaza toate modelele BMW Seria 3 produse in acest inerval). Este vorba insa de o actiune la care BMW si-a asumat voluntar schimbul componentei la sistemul de airbag pentru a elimina orice potentiale riscuri, desi nu au fost indentificate incidente care pot fi asociate cu aceasta posibila defectiune.

Pentru ca suntem consitenti ca sunt foarte multi posesori ai acestui model care au importat masina second hand din Europa de Vest si ale caror date de contact nu se pot regasi in baza de date, avem in lucru o pagina de web dedicata prin care orice client poate verifica gratuit, prin completarea unui formular, daca masina lui se supunei unei astfel de actiuni sau nu. De asemenea urmarim si alte metode prin care ii putem contacta.

Clientul trebuie sa stie ca pana acum nu au fost semnalate incidente la marca BMW care pot fi asociate cu aceasta posibila defectiune. Operatiunea de remediere in service este rapida, dureaza aproximativ o ora si costurile sunt integral acoperite de BMW. Orice posesor al marcii se poate adresa celui mai apropiat service autorizat pentru a verifica gratuit daca masina lui se supune unei astfel de actiuni sau nu."