Potrivit Bloomberg, a venit rândul gigantului suedez Volvo Cars să anunțe că următorul sedan pe care îl lansează – S60, nu va fi produs și în variantă diesel, ci doar electrică.

Noul sedan, care va fi lansat în săptămânile urmatoare, va fi pimul model de la Volvo care nu va avea și o versiune diesel, a anunțat compania suedeză cu sediul la Göteborg.

Anterior, Toyota și Nissan au decis să renunțe la motoarele diesel, în contextul scăderii drastice a comenzilor. Pentru Volvo, însă, 70% din vânzările de anul trecut au reprezentat mașini diesel. Spre comparație, Toyota a vândut doar 10%.

Viitorul nostru este electric și nu vom mai dezvolta o nouă generație de motoare diesel”, a spus Hakan Samuelsson, CEO Volvo. “Vom înlocui mașinile cu motoare cu combustie internă cu variante hibride, ca o măsură de tranziție către electrificarea totală.”

Cererea pentru mașinile diesel a scăzut dramatic, după izbucnirea scandalului emisiilor poluante de la Volkswagen, în 2015. În ultimii ani, producătorii auto au început să investească mai mult în mașinile electrice, pe fondul reglementărilor drastice impuse de autoritățile europene în ceea ce privește respectarea normelor de emisii de dioxid de carbon.

Nissan a investit masiv în noile tehnologii iar modelul său de vârf - Leaf - este cel mai bine vândut automobil 100% electric la nivel mondial. Până în 2025, Nissan vrea ca jumătate din vehiculele sale vândute pe piaţa europeană să fie electrice.

Alianţa dintre Renault, Nissan şi Mitsubishi este probabil cel mai avansat şi mai profitabil producător auto în ceea ce priveşte fabricarea maşinilor electrice, a afirmat recent preşedintele alianţei, Carlos Ghosn.

Alianţa, care a început procesul de electrificare din 2008, a anunţat în 2017 că va produce 12 noi maşini electrice în următorii cinci ani. Carlos Ghosn a declarat că este nevoie de timp să faci bani din maşinile electrice, dar alianţa domină afacerea.

De asemenea, Fiat Chrysler Automobiles va renunța la versiunile diesel pentru modelele Alfa Romeo, Fiat, Jeep și Maserati, până în 2022, a anunțat directorul general Sergio Marchionne, care consideră că producția de mașini diesel nu își va mai reveni.

Anul trecut, aproximativ 44% din mașinile vândute în vestul Europei au fost diesel, în scădere de la vârful de 56%, în 2011, potrivit statisticilor Asociației Producătorilor Europeni de Automobile.