In timp ce livrarile globale de automobile Mercedes au crescut cu 20% in ianuarie, pana la 150.814 autovehicule, livrarile Audi au crescut cu 4%, pana la 143.150 de unitati, iar vanzarile BMW au crescut cu 7,5%, pana la 133.883 unitati.

Explicatia este cresterea cu 52% a livrarilor Mercedes pe piata din China, in timp ce rivalii Audi si BMW au inregistrat avans de o singura cifra pe vanzarile pe cea mai mare piata auto din lume. Mercedes a profitat de pe urma cresterii cererii chineze pentru automobilele sale compacte si autovehicule de teren.

"Mercedes se afla intr-un moment prielnic si ar trebui sa termine anul 2016 pe pozitia de lider global", a declarat Marc-Rene Tonn, analist la M.M. Warburg.  

Obiectivul strategic al Mercedes este sa redevina lider mondial pe piata automobilelor de lux, o pozitie pe care a pierdut-o in fata BMW in 2005, iar in 2011 a cazut pe locul al treilea, dupa Audi.