Vanzarile de masini de lux ale companiei germane pe piata chineza au crescut cu 28% anul acesta, dupa ce Mercedes a restilizat si modernizat vehiculele.

"Sunt increzator ca Mercedes va inregistra in China o performanta decenta anul viitor", le-a declarat jurnalistilor Troska. Acesta a explicat ca vanzarile din acest an au depasit estimarile, ajungand la 429.000 de unitati.

"Livrarile modelului C-Class in ultimele luni au fost fenomenale si nu am putut construi suficiente modele GLC. Probabil anul viitor vom inregistra vanzari solide la noul E-Class", a declarat seful subsidiarei Daimler din China.

Pentru a mentine ritmul ridicat al vanzarilor, Mercedes ia in considerare producerea in China a bateriilor si a vehiculelor electrice.

Construirea unei fabrici de baterii in China este "una din optiunile luate in discutie" dar inca nu s-a luat nici o decizie, a subliniat Troska.

Pana in 2025, Mercedes vrea sa aiba in portofoliul sau 10 vehicule electrice si pana in 2020 va produce propria gama de masini eco EQ.

Modelul EQ se bazeaza pe o platforma C-Class care este deja produsa in China. Obiectivul Guvernului de la Beijing este ca pana in anul 2020 cel putin cinci milioane de automobile electrice sa ruleze pe drumurile din China.

Luna aceasta, autoritatile de la Beijing au introdus o taxa de 10% la masinile de lux care costa peste 1,3 milioane de yuani (189.000 de dolari). Taxa nu va afecta semnificativ vanzarile deoarece clientii sunt pregatiti sa plateasca un pret ridicat pentru unele modele de varf Mercedes, cum ar fi Maybach S-Class, a explicat Troska.

In China, s-au vandut anul trecut peste 300.000 de vehicule electrice. De asemenea, Guvernul de la Beijing acorda reduceri de taxe si alte facilitati, astfel incat China este cea mai mare piata din lume pentru vehiculele electrice si hibride, a declarat recent Hubertus Troska. Acesta a adaugat ca majoritatea acestor vehicule au preturi sub 25.000 de yuani (27.995 lire sterline) si sunt oferite in principal de producatorii auto chinezi.

In ultimii ani, producatorii auto si companiile de tehnologie au format o serie de parteneriate in scopul dezvoltarii vehiculelor electrice, a masinilor autonome, a vehiculelor conectate la Internet, ceea ce a dus la majorarea cererii pentru componente electronice si software.