De la Mioveni sunt livrate masini Duster standard unei firme independente, care le transforma si le trimite inapoi spre vanzare.

Primele 10 exemplare Duster Pick-Up au fost asezate pe platforma uzinei, iar cheile au fost inmanate clientului care le-a comandat si ale carui cerinte au fost respectate de proiectanti.

Pentru ca le va folosi in zone foarte accidentate, compania care a comandat 500 de Duster Pick-Up a cerut dotari suplimentare pentru siguranta pasagerilor, dar si pentru o protectie mai buna a masinii.

"Toate masinile Pick-Up din flota noastra au roll-cage-uri, rolul lui este acela de proteja ocupantii in cazul unei rasturnari. Practic, celula ramane intreaga, exista suspensii ranforsate si anvelope specifice utilizarii tot-terene. Sub caroserie exista scuturi pentru motor diferential si cutie de viteze", a explicat Radu Ciobanu, manager flota auto.

Dacia Pitesti trimite masini Duster de serie la o firma de carosari din Campulung Muscel, care face modificarile conform planurilor elaborate de inginerii Dacia.

"Fiecare client merge la un concesionar Renault il comanda, in cateva saptamani se vor gasi asemenea vehicule in toate concesiunile si atunci il comanda si il cumpara de acolo fara nici un fel de problema. Nu stiu pretul, deocamdata comercializarea o face in exclusivitate Dacia, eu doar il construiesc, il produc", spune Stelian Ion, directorul firmei de carosari.

Explicatia acestui sistem de productie este ca pentru Dacia productia unei noi versiuni este rentabila la cel putin 25.000-30.000 de exemplare pe an, iar uzina lucreaza la capacitate maxima pentru toate modelele.