"Acest propulsor dispune de un bloc motor din aluminiu, care beneficiază de noua tehnologie pentru tratamentul de suprafaţă al interiorului cilindrilor, intitulată 'Bore Spray Coating'. Aceasta permite un control mai eficient al temperaturii, având ca rezultat o creştere a performanţelor şi un confort sporit în utilizare. Pentru a reduce emisiile de particule, noile motoare pe benzină cu injecţie directă integrează de acum un filtru de particule (FAP)", se arată în prezentarea oficială a noului motor.

Propulsorul este disponibil în două variante de putere - de 130 CP (96 kW) la 5000 rpm şi un cuplu maxim de 240 Nm la 1500 t/min, cu 5 CP mai mult faţă de generaţia precedentă, respectiv 150 CP (110kW) la 5250 rpm şi un cuplu maxim de 250 Nm la 1600 t/min, cu 25 CP mai mult faţă de generaţia precedentă.

Noile motoare pe benzină vor fi disponibile pentru început pe modelul Duster 4x2, iar de la jumătatea anului 2019 şi pe versiunile 4x4.

Producătorul auto a mai anunţat, la Salonul Auto de la Paris, că toate modelele gama Dacia vor beneficia, până la sfârşitul acestui an, de un sistem de navigaţie performant. Noua versiune a sistemului Media Nav Evolution asigură un acces mai rapid şi mai uşor la o serie largă de funcţii şi aplicaţii şi va fi disponibilă la vânzare la acelaşi preţ ca şi versiunea precedentă.

Pe de altă parte, Dacia a marcat atingerea pragului de 5 milioane de vehicule vândute începând din anul 2004 prin intermediul unui proiect colaborativ creat împreună cu comunitatea sa de fani online şi intitulat #DaciaRoadStories.

"Acest proiect a mobilizat peste un milion de fani pe reţelele sociale, care au urmărit, timp de două luni, periplul a nouă ambasadori ai mărcii. La volanul unor maşini Duster, aceştia au străbătut Belgia, Elveţia, Germania, Danemarca, Marea Britanie şi Franţa. (...) Nenumăratele impresii personale de călătorie şi sugestiile de traseu primite din partea întregii comunităţi online au fost reunite într-un ghid intitulat #DaciaRoadStories", se precizează într-un comunicat al producătorului auto.

Salonul Auto de la Paris şi-a deschis porţile, marţi, pentru reprezentanţii presei, care vor putea vizita, timp de două zile, standurile producătorilor prezenţi la evenimentul organizat în capitala Franţei. Expoziţia va fi deschisă publicului din 4 până pe 14 octombrie.