Cu toate acestea, decalajul dintre vanzarile de autoturisme si inmatriculari a ajuns in primele cinci luni ale acestui an la aproape 30% din total vanzari, cea mai mare diferenta din ultimii ani.

Spre comparatie, in 2007 diferenta era de doar 1%, iar in 2008 inmatricularile au depasit cu mai bine de 18.000 de unitati vanzarile. La acea vreme anuntul legat de cresterea taxei de poluare de la 1 ianuarie 2009 pentru masinile cu motoare de peste 2,0 litri a determinat dealerii sa inmatriculeze stocurile deja existente si implicit sa achite taxa in vechea forma. In 2009, anul in care cei mai multi dealeri au oferit atat discounturi de pana la 50% pentru a reduce stocurile din curte, dar si anul in care multi au apelat la vanzarea de masini in afara tarii in conditiile unei piete locale aflate in cadere libera, diferenta dintre numarul masinilor vandute si cel al inmatricularilor a depasit pragul de 12%.

Oficialii APIA nu au oferit nicio explicatie cu privire la diferenta dintre vanzari si inmatriculari in acest an pana la inchiderea editiei.
George Kyriazis, directorul general al Toyota Romania, spune ca "este regretabil ca inca regasim cifre crescute artificial, declarate la APIA de catre distribuitorii locali de vehicule. In momentul in care comparam datele APIA cu cele furnizate de DRCPIV ne dam seama cu usurinta care sunt companiile care comunica cifre false, care includ si exporturile", potrivit Ziarului Financiar.

In cazul Toyota in primele 5 luni ale acestui an s-au raportat ca fiind vandute cu 14% mai multe masini decat inmatriculate, adica 126 de autovehicule dintr-un total de peste 900.

Citeste si

Cum ajungi milionar vanzand imobile ipotecate. Povestea americanilor care fac avere din casele parasite din Detroit

A devenit o economie puternica intr-un an, cat altele in sapte, dar se clatina din temelii. Pericolul clasei de mijloc chineze