BMW lucreaza la oferta electrica in toate segmentele. Dupa i3, o masina pe care nu o prea poti folosi altundeva decat in oras, i5 urmeaza in logica dimensiunilor.

Prima si singura poza a aparut azi pe net.

Chiar daca are indicativul “i” in denumire, i8 nu este o masina 100% electrica. Asa ca BMW lucreaza practic la al doilea model complet electric din cariera.  

Cel mai mic model, i3, are 170 de cai putere, atinge 100 km/h in 7 secunde si prinde 150 de km/h viteza maxima. Pentru 30.000 de euro primesti un BMW i3 cu o autonomie reala intre 130 si 180 de km cu bateriile incarcate complet (10h timp incarcare de la prize de casa). Pentru inca 700 de euro poti sa iei de la BMW un device special care incarca bateriile la 80% din capacitate, in 6 ore.

Dealerii BMW nu au inca in Romania o oferta pe site-uri pentru i3.  

Noul i5 o sa fie in clasa cu Tesla si poate mai mult cu Tesla X (crossover cu lansare in 2016).

Klaus Froelich, manager pe cercetare si dezvoltare la BMW, a spus ca 2019 ar fi anul corect pentru lansare, dupa parerea lui. 

Modelul i5 va fi construit pe linia de productie deja comuna i3-i8. BMW promite ca va fi un model mai mare decat Seria 3, cu un ampatament mai lung si console scurte (partile cu spoilere, fata-spate). 

Masina o sa aiba doua motoare, ambele electrice, unul de 225 de cai pe rotile-spate si celalalt de 135 de cai pe puntea fata. Asta inseamna din start doar variante 4x4. 

Pentru cei care vor mai multa putere si autonomie mai mare va exista si un model hibrid, cu 275 de cai electrici pe spate si un motor obisnuit pe fata.  

Un material important in constructia masinii este fibra de carbon, folosita si la i3 si i8, pentru o greutate cat mai mica. BMW i5 va avea sub 1.600 de kg.