Compania a incasat deja aproximativ o jumatate de miliard de dolari sub forma avansuri de cate 1.000 de dolari din partea clientilor interesati sa cumpere automobilul Model 3.

Singurul obstacol care impiedica Tesla sa dovedeasca ca este primul producator de automobile electrice de serie din lume este ca trebuie sa arate ca poate construi, livra si oferi servicii de service pentru un numar mare de astfel de vehicule fara sa sacrifice calitatea.

Tesla urmeaza sa livreze primele 30 de vehicule Model 30 la o ceremonie programata pe 28 iulie. In august, compania ar trebui sa produca alte 100 de masini, iar in septembrie 1.500, potrivit unor postari pe Twitter.

In sase luni, productia totala a Tesla ar urma sa se dubleze, iar pana la sfarsitul anului 2018 se creasca de cinci ori.

Daca obiectivele lui Musk vor fi indeplinite, Tesla va construi anul viitor mai multe vehicule electrice decat productia cumulata de acest tip din 2016 a tuturor producatorilor auto din lume.

Colectia lui Musk mai include primul Tesla Roadster si primul Model X, dar nu si primul Model S.

Tesla urmeaza sa publice lista oficiala cu specificatiile tehnice si preturile Model 3. Intre detaliile cunoscute se numara faptul ca Model 3 ajunge de la zero la 60 de mile pe ora in 5,6 secunde, mai repede decat modelul de baza BMW serie 3 si Mercedes-Benz clasa C.

Automobilul are o autonomie de cel putin 215 mile la o singura incarcare, cu optiunea de a folosi o baterie mai mare.

Plafonul automobilului este format dintr-o foaie de geam aproape continua, care da senzatia de deschidere. Sticla folosita blocheaza radiatiile UV si caldura.

Toate automobilele Model 3 vor fi dotate cu hardware pentru functiile Autopilot ale Tesla si capacitate de incarcare ultra-rapida. Clientii vor plati pentru a le folosi, dar preturile nu au fost facute publice.

Numarul statiilor de incarcare ultra-rapida ale Tesla se va dubla in SUA pana la sfarsitul acestui an la 10.000, iar cel al statiilor de incarcare lenta va creste de la 9.000 la 15.000.

Elon Musk a cumparat domeniul X.com de la PayPal

La 24 de ani dupa inregistrarea domeniului X.com, Elon Musk il recupereaza de la compania care l-a detinut in acest timp, PayPal.

Elon Musk a anuntat marti pe Twitter ca a redevenit posesorul domeniului X.com, pe care l-a inregistrat in 1993, cumparandu-l de la procesatorul de plati online, PayPal. Celebrul antreprenor american a spus ca nu are planuri imediate pentru X.com, ci ca acest domeniu are mai mult valoare sentimentala pentru el.

Infiintata de Musk impreuna cu mentorul sau in afaceri, Greg Kouri, in 1999, X.com a fost una dintre primele banci online. Dupa fuziunea X.com cu Confinity, Elon Musk a fost inlocuit la conducerea companiei cu Peter Thiel, iar in 2001 X.com a devenit PayPal.

Nici Elon Musk, nici PayPal, care a confirmat tranzactia, nu au spus cat a costat domeniul. In niciun caz PayPal nu i-a facut o valoare lui Musk. Un astfel de domeniu aduce o recunoastere semnificativa pentru brandul care-l detine.

Nu este clar daca Elon Musk ii va atribui o functie simbolica sau va folosi X.com pentru unul din produsele sale. In cel de-al doilea caz, domeniul ar fi potrivit atat pentru SpaceX, cat si pentru Tesla Model X.

Musk este unul dintre cei mai de succes antreprenori din tehnologie la ora actuala, beneficiind si de o imagine foarte buna. Acesta detine, printre altele, companiile Tesla, SpaceX, SolarCity, Hyperloop, OpenAI si Neuralink, avand un venit estimat la 15,3 miliarde de dolari.