Marea Britanie este cea mai mare piata pentru modelele Corsa si Insignia.

"Putem confirma ca va fi un program de lucru mai scurt la uzinele din Ruesselsheim si Eisenach in cursul acestui an", a informat Opel intr-un comunicat de presa, adaugand ca numarul zilelor in care se va lucra dupa un program mai scurt va depinde de volumul vanzarilor de automobile Corsa si Insignia in Marea Britanie.

"Situatia creata de Brexit este o chestiune pentru toata lumea care face afaceri cu Marea Britanie si, asa cum am anuntat luna trecuta, va exista un impact asupra performantelor noastre europene, daca valoarea lirei sterline va ramane la nivelul actual pentru restul anului", a precizat Opel.

Luna trecuta, General Motors a estimat ca ar putea fi nevoit sa reduca costurile in Europa pentru a contracara pierderile potentiale de pana la 400 milioane de dolari create de decizia Marii Britanii de a iesi din Uniunea Europeana, decizie care a dus la deprecierea lirei in raport cu moneda euro ceea ce a facut mai scumpe componentele importate in Marea Britanie din Europa.

Analistii de la LMC Automotive estimeaza ca General Motors este cel mai probabil constructor auto care va opri productia in Marea Britanie din cauza cresterii costurilor. Modelele Opel Astra si Opel Sports Tourer, care sunt produse la uzina Ellesmere Port din Marea Britanie, folosesc motoare produse la uzine din Europa continentala.

Pe langa uzina de la Ellesmere Port, General Motors mai are o uzina la Luton, Anglia, unde este produs van-ul Vivaro precum si la Zaragoza (Spania), Ruesselsheim si Eisenach (Germania) si Gliwice (Polonia).