"Venim cu un model de centru comercial testat cu succes in alte capitale europene, ca Praga sau Paris. Ne adresam in special locuitorilor din apropierea pietei Obor si suntem in acelasi timp cel mai apropiat mall de centrul orasului. Deschiderea este programata pentru 2016, iar intr-un scenariu optimist, inainte de Pastele din 2016", a declarat miercuri Andrei Pogonaru, fiul omului de afaceri si administrator Prodplast Imobiliare, citat de Mediafax.

Centrul comercial va avea 25.000 metri patrati de suprafata inchiriabila, din care 10.000 metri patrati au fost deja inchiriati de Carrefour, iar Pogonaru spune ca a semnat contracte si pentru jumatate din restul spatiului disponibil. Proiectul imobiliar va avea 100 de statii de retail, restaurante, 15.000 metri patrati de spatii verzi, cu parcuri, locuri de joaca pentru copii, terenuri de sport si terase, si 1.200 locuri de parcare.

Proiectul este structurat pe doua niveluri, iar zona de restaurante va fi amplasata la intrarea principala, iar CBRE Romania este agentul exclusiv de inchiriere a centrului comercial.

"Investitia este de 60 milioane de euro, iar in prima faza va fi finantata din sursele proprii ale actionarilor existenti. Ulterior, vom apela si la o parte de finantare din alte surse. A existat o competitie din partea bancilor pentru finantare si suntem in discutii avansate in acest sens", a spus Pogonaru.

Pentru finantarea proiectului, actionarii Prodplast Imobiliare au aprobat in august lansarea unei emisiuni de obligatiuni de pana la 10 milioane euro, majorarea capitalului si accesarea unui credit de 35 milioane euro.

Centrul comercial urmeaza sa fie dez­voltat in zona Pietei Obor, pe fostul amplasament al fabricii de mase plastice Prodplast, care a fost relocata.

"Zilnic 20.000 de persoane vin in zona pentru cumparaturi, de aceea aceasta este o arie cu potential. Avem 166.000 de familii si 430.000 de persoane care pot ajunge aici in mai putin de 10 minute. Estimam ca jumatate din vizitatorii mallului vor ajunge fara masina avand in vedere disponibilitatea transportului in comun. (...) Credem ca centrul va atrage 8 milioane de persoane anual si va genera venituri din chirii de 6-7 milioane de euro pe an pe baza contractelor semnate si previziunilor financiare", a precizat Pogonaru.

El a adaugat ca in functie de succesul proiectului, acesta ar putea fi extins cu un cinematograf, spatii de retail si de parcare.

Contractorul general al proiectului nu a fost inca desemnat, pentru urmatoarele 60 de zile fiind programate lucrarile de pregatire a terenului. Centrul comercial urmeaza sa concureze in zona cu Mega Mall, dezvoltat de fondul sud-african NEPI in apropiere de Arena Nationala, dar si cu ParkLake Plaza, in constructie in cartierul Titan, dar si cu magazinul Obor si micile afaceri comerciale din zona invecinata.

Actionarii companiei Prodplast au decis in 2008 divizarea producatorului de mase plastice in doua firme, dintre care una cu activitati imobiliare, care detine terenurile si cladirile din Bucuresti, evaluate 206,3 milioane lei la acel moment. Prodplast Imobiliare este listata la bursa din Sibiu si are o capitalizare de 312 milioane de lei.

SIF Oltenia are o participatie de 30,46% la Prodplast Imobiliare, in timp Florin Pogonaru controleaza pachetul majoritar de actiuni prin intermediul mai multor companii.