Veniturile din vanzari ale grupului au urcat cu 10,3%, la 56,2 miliarde de euro.

In cazul marcii Volkswagen, cea mai mare divizie a grupului in functie de vanzari, profitul operational a avansat de la 73 de milioane de euro in urma cu un an la 869 de milioane de euro, la venituri de 19 miliarde de euro, potrivit datelor publicate miercuri de grup.

Profitul diviziei de lux Audi a scazut la 1,2 miliarde de euro in primul trimestru, de la 1,3 miliarde de euro in aceeasi perioada a anului trecut, cel mai mare contributor la profitul grupului introductnd noi modele si tehnologii.

Schimbarile structurale adoptate de grup dupa scandalul emisiilor declansat in septembrie 2015 includ reorganizarea dezvoltarii vehiculelor, reducerea costurilor prin reducerea complexitatii componentelor, renuntarea la modelele neprofitabile si concentrarea pe branduri si regiuni care raspund mai rapid nevoilor pietei.

Potrivit investitorilor, redresarea marcii VW, afectata in mod traditional de nivelul ridicat al costurilor fixe si al celor pentru cercetare si dezvoltare, este esentiala pentru transformarea grupului intr-o afacere mai profitabila, chiar daca VW a depasit anul trecut Toyota, devenind cel mai mare producator auto din lume.

Eforturile noastre de imbunatatire a eficientei si a productivitatii la nivelul intregului grup dau rezultate”, a declarat directorul general Matthias Mueller.

Obiectivul pe termen mediu al grupului este cresterea marjei de profit operational a brandului VW la 4% pana in 2020 si la 6% pana in 2025, de la 1,8% in 2016, niveluri care vor insa sub cele ale rivalilor francezi PSA Peugeot Citroen si Renault.