Propunerea de modificare a programului este dezbătută la Ministerul Mediului, dar responsabilii nu au suficienţi bani la Fondul de Mediu pentru a susţine proiectul. Iar infrastructura rutieră pentru aceste vehicule este inexistentă.

Surse apropiate dezbaterilor de la Ministerul Mediului spun că proprietarii care îşi vor da la casat maşinile mai vechi de zece ani prin Programul ”Rabla” îşi vor putea folosi voucherul pentru a-şi cumpăra inclusiv biciclete electrice. Aceste vehicule sunt încă o noutate pentru România.

O bicicletă electrică ar fi extrem de utilă pentru cei care nu vor să transpire când merg la muncă. Această bicicleta poate ajunge la 25 de kilometri la ora în câteva secunde, iar pedalatul este o joacă de copil.

Bateria bicicletei, în funcţie de efortul depus la pedalat, are o autonomie între 50 şi 100 de kilometri. Marele dezavantaj este preţul. În medie, o astfel de bicicletă costă de la 8.000 până la 20.000 de lei. Voucherul ”Rabla”, în valoare de 6.500 de lei, ar putea să-i convingă pe români să investească în aceste vehicule.

Programul ”Rabla” va acoperi şi scuterele electrice care îşi fac loc pe piaţa din România. Aceste vehicule sunt atât de noi, încât autorităţile nu au ştiut cum să le încadreze şi le-au declarat trotinete.

Extinderea ”Rabla” are două probleme. În primul rând...

Mihai Denes, reprezentantul asociaţiei “Adevăraţii Veloprieteni”: “Este bine că se dau vouchere, dar nu există deocamdată o infrastructură pe unde să circulăm...”

În al doilea rând, Ministerul Mediului trebuie să găsească bani pentru finanţarea proiectului. Oficialii speră că o nouă taxă auto, impusă de anul viitor, va furniza suficiente fonduri pentru alimentarea programului ”Rabla” extins la biciclete şi scutere electrice.