Preşedintele director general de la Renault, Carlos Ghosn, este arestat în Japonia începând din data de 19 noiembrie 2018, fiind bănuit de o serie de nereguli financiare în calitate de preşedinte al constructorului auto japonez Nissan, partenerul Renault, scrie Agerpres.

Tribunalul din Tokyo a respins, marţi, o nouă cerere de eliberare pe cauţiune depusă de Carlos Ghosn. Această decizie creşte posibilitatea ca Ghosn să rămână în arest până la proces şi pune noi presiuni asupra Renault să găsească un succesor pentru Ghosn, care deţine în continuare, cel puţin oficial, titlul de preşedinte director general al Renault.

Sursele consultate de AFP şi Reuters au precizat că este posibil ca, la reuniunea de joi, Thierry Bolloré, actualul număr doi de la Renault, să fie numit în postul de director general în timp ce Jean-Dominique Senard, actualul preşedinte al producătorului de anvelope Michelin să preia postul de preşedinte al Consiliului de Administraţie de la Renault.

Jean-Dominique Senard, 66 de ani, pare a fi favoritul Guvernului francez, în condiţiile în care statul francez este cel mai mare acţionar de la Renault controlând 15% din capital şi aproape 22% din drepturile de vot.

Săptămâna trecută, ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a cerut în mod public producătorului auto să convoace "în zilele următoare" o reuniune a Consiliului de Administraţie pentru a rezolva problema succesiunii lui Carlos Ghosn. Anterior, Le Maire a declarat în repetat rânduri că, deşi există prezumţia de nevinovăţie, în situaţia în care Carlos Ghosn nu îşi va putea exercita atribuţiile, boardul Renault ar trebui să aibă în vedere înlocuirea sa.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, conform căruia Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.