Francezul in varsta de 55 de ani va continua probabil masurile de reducere a fortei de munca si indepartarea furnizorilor de componente de calitate inferioara, desi intr-un ritm mai lent decat ultimul director, incercand sa evite coliziunea cu cei care doresc mentinerea unui status quo.

Avtovaz, producatorul Lada, cel mai bine vandut brand din Rusia, si cel mai mare producator auto al tarii dupa vanzari, se confrunta cu dificultati financiare. Pierderile Avtovaz s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble in 2014, pana la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut. Renault a decis sa deprecieze valoarea investitiei sale la Avtovaz cu 225 milioane de euro, pana la 91 milioane de euro.

Maure a fost numit marti director general, inlocuindu-l pe suedezul Bo Andersson, victima a recesiunii din Rusia, care a afectat vanzarile auto, si criticat de actionarii rusi ai Avotvaz pentru concedierea muncitorilor.

Pana acum, Maure a fost directorul general al Groupe Renault Romania si CEO al Automobile Dacia, avand astfel experienta de a lucra intr-un fost stat comunist si de a trata cu sindicatele. Dar problemele cu care se va confrunta la fabrica Avtovaz de la Togliatti sunt diferite.

Un director a fost impuscat mortal de la colapsul comunismului in Rusia - un incident legat de crima organizata, care in acea perioada infecta industria auto - si in ultimii ani, multi angajati importanti de la Togliatti se deplasau cu escorte.

Avtovaz si-a modernizat procesul de fabricatie si liniile de productie, imbunatatindu-si semnificativ calitatea produselor. Ramanem optimisti privind viitorul pe termen lung al pietei din Rusia si al Avtovaz, ca lider al pietei interne, a afirmat Carlos Ghosn, seful aliantei Renault-Nissan si presedintele Avtovaz. Renault detine o participatie de 50% la compania holding care controleaza Avtovaz, in timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. detine un pachet de 17,13%, iar corporatia rusa de stat Rostec are un pachet de 32,87%.

Maure, care lucreaza de 16 ani pentru Renault, si-a decorat biroul din Romania cu multe masini in miniatura. In perioada in care a condus Automobile Dacia SA, a purtat negocieri salariale dure cu sindicatele, care amenintau cu greve. Conducerea a ridicat problema posibilitatii mutarii productiei in Maroc, unde exista o fabrica Renault mai competitiva in orasul Tangiers, daca salariile din Romania cresc prea mult. In final, cele doua parti au ajuns la un acord privind majorarea salariilor cu 5% si acordarea unui bonus pentru 2016. Cu toate acestea, afacerea Dacia este in crestere, spre deosebire de Avtovaz, afectat de declinul economiei ruse. Modelul Lada este afectat si de concurenta rivalelor sud-coreene Kia si Hyundai si a altor branduri.

Bo Andersson a raspuns dificultatilor din Rusia cu concedieri. In 2014 si 2015, compania a renuntat la 20.000 din cei 65.000 de angajati. Aceste concedieri i-au afectat semnificativ pe locuitorii din Togliatti, un oras dominat de Avtovaz si furnizorii sai. Problema concedierilor este una sensibila pentru Kremlin, pe fondul cresterii tulburarilor sociale provocate de recesiune.

Surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul au afirmat ca principalul motiv al inlocuirii lui Bo Andersson a fost refuzul acestuia de a face compromisuri cu furnizorii rusi de piese auto, pe care i-a inlocuit cu firme straine la primul semn al problemelor de calitate ale pieselor lor.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.