In Romania, vanzarile de automobile personale noi au urcat la 64.577 unitati in intervalul ianuarie-noiembrie, de la 51.141 unitati in aceeasi perioada a anului trecut.

Cresteri mai mari decat cea consemnata de piata auto romaneasca au avut Portugalia (34,5%), la 130.887 unitati si Irlanda (29,4%), la 95.988 unitati, arata datele publicate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). 

La nivelul UE, vanzarile de masini noi au inregistrat un avans de 5,7% in primele 11 luni, in comparatie cu acelasi interval din 2013, la 11,6 milioane unitati, pe fondul cresterii marilor piete din Europa.  Astfel, piata auto s-a extins in Spania cu 18,1%, in Marea Britanie cu 9,4%, in Italia cu 4,3%, iar in Franta cu 1,1%. Cea mai mare piata auto din UE, cea din Germania, a avansat cu 2,6%, la 2,8 milioane unitati.  In ceea ce priveste inmatricularile Dacia, acestea au crescut cel mai mult dintre marcile cu volum ridicat de vanzari, la 331.762 unitati in primele 11 luni ale acestui an, fata de 261.016 unitati in aceeasi perioada din 2013. 

Avansul marcii romanesti a fost depasit de Jeep, care a consemnat vanzari in urcare cu 58,4%, la 31.954 masini, si Mitsubishi, cu 85.349 autoturisme comercializate, in crestere cu 38,9%. 

Cota de piata a Dacia se situeaza la 2,9% in UE, la finalul lunii noiembrie, in urcare de la 2,4% in aceeasi luna a anului trecut. 

Grupul francez Renault, care detine marca Dacia, a inregistrat un avans al vanzarilor de 14,3% in perioada ianuarie-noiembrie, la 1.121.024 masini. Renault este al treilea mare producator auto din Europa. 

Cel mai mare producator auto european, grupul german Volkswagen, a raportat o crestere de 7,4%, la 2,94 milioane masini, in timp ce inmatricularile PSA Peugeot Citroen, plasat pe pozitia a doua, au urcat cu 3,8%, la 1,25 milioane unitati.  In noiembrie, in Romania au fost inmatriculate 5.669 de autoturisme noi, in crestere cu 3,4% comparativ cu aceeasi luna din 2013, cand au fost vandute 5.474 unitati.