Veniturile au scazut cu 3,4% in primele trei luni din 2016, la 51 miliarde de euro, in timp ce profitul inainte de taxe s-a diminuat cu 20%, pana la 3,2 miliarde de euro, de la 3,97 miliarde de euro in perioada similara din 2015.

Directorul general Matthias Mueller a afirmat ca este "satisfacut" de startul companiei in acest an "care fara nici o indoiala va fi dificil". Acesta a adaugat: "In primul trimestru din 2016 am facut eforturi pentru a limita efectele scandalului "Dieselgate" si pentru a obtine rezultate respectabile in conditii dificile".

Deja VW a pus deoparte peste 16,2 miliarde de euro pentru a face fata costurilor scandalului manipularii emisiilor poluante.

VW si-a mentinut estimarea privind o scadere a veniturilor cu 5% in 2016 "in functie de conditiile economice, in special in America de Sud si Rusia, a evolutiilor valutare si a scandalului manipularii emisiilor poluante", a afirmat Mueller.

Profitul operational a urcat cu 3,4% in primele trei luni din 2016, la 3,44 miliarde de euro, de la 3,33 miliarde de euro in primul trimestru din 2015.

Marti, actiunile Volkswagen au scazut cu 2,3%, la 134,75 euro, la Bursa de la Frankfurt. Anul acesta titlurile grupului german au urcat cu 3,1%.

Cel mai mare producator auto din Europa a raportat o crestere a livrarilor pe plan global de 0,8% in primele trei luni din 2016, la 2,5 milioane de vehicule, depasind liderul mondial Toyota Motor, care a vandut 2,46 milioane de unitati.

Grupul Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 500.000 in SUA) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.